به گزارش ایرنا معصومه ابتکار روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه سازمان محیط زیست در دولت تدبیر و امید جایگاه ویژه ای پیدا کرده است افزود: در این دوره مشکلات محیط زیست به ویژه در سال 92 اغلب جنبه ملی و بین المللی پیدا کرده است.مشکلات زیست محیطی از ابتدای دولت در اولویت های اقدامات قرار داشت و دولت یازدهم با برنامه های زیست محیطی لازم سرکار آمد.
ابتکار ادامه داد:از ابتدا مساله محیط زیست به صورت جدی در میان همه فعالیت های دولت مدنظر قرار گرفت و طی 3.5 سال گذشته اکثر برنامه ها، شعارها و اهداف حوزه محیط زیست تحقق یافته است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ضرورت رشد اقتصادی همراه با حفاظت محیط زیست مهم بوده و نقش سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه سنگین است.
ابتکار ادامه داد: در همه فعالیت ها و برنامه ها و اقدامات توسعه ای و زیرساختی، گردشگری، صنعتی نباید به محیط زیست لطمه ای وارد شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی 3.5 سال گذشته اقدامات مطلوبی در راستای بهبود ساختار معیشتی محیط بانان، برگزاری دوره های آموزشی ویژه محیط بانان و اختصاص تجهیزات و امکانات برای محیط بانان گام های خوبی برداشته شده است، اظهار داشت: در حوزه اضافه کار و ساعات کار محیط بانان نیز اقدامات خوبی شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: تمرکز خود را در بحث آموزش محیط بانان قرار داده ایم.
ابتکار با اشاره به اینکه 1700 محیط بان دوره های تخصصی حوزه کاری خود را فراگرفته اند، گفت: 70 دوره و کارگاه بین المللی برای محیط بانان برگزار شده است.
وی تصریح کرد: در قالب این دوره ها 700 نفر یا به کشورهای دیگر اعزام شده اند و یا این دوره ها برای آنان در ایران برگزار شده است.
7274/3210/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.