محمود نوریان روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در دو ماهه اول سال جاری میزان تولید سنگ آهن در مجتمع معدنی چادرملو با رشد 17 درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده به میزان 1میلیون و 723 هزارو 858 تن رسید که از این مقدار 1 میلیون و 650 هزارو 808 تن آن کنسانتره سنگ آهن خشک و 73 هزارو 50 تن آن سنگ آهن دانه بندی می باشد .
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 639 هزار و 839 تن گندله آهن در مجتمع صنعتی چادرملو تولید شده که افزون بر 90 درصد از برنامه پیش بینی شده جلوترست .
این مسئول با بیان اینکه تا پایان امسال ظرفیت تولید کارخانه گندله سازی به مرز 4 میلیون تن می رسد تصریح کرد: بر اساس طرح توسعه این واحد، که بدون توقف خط تولید، بصورت تدریجی صورت می گیرد، سال گذشته از 3 میلیون 400 هزار تن به 3 میلیون و 600 هزارتن رسید و طبق برنامه ریزی انجام شده و تا پایان امسال نیز رکورد 4 میلیون تن را خواهد شکست.
اردکان با 98 هزارنفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544// خبرنگار: مژگان دشتی
***
مدیر جهاد کشاورزی اردکان گفت: طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان در این شهرستان آغاز شد.
علیرضا احمدی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: جهت تعادل عرضه و تقاضا و کنترل قیمت ها در ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت ، اقلامی شامل مرغ منجمد ، گوشت گوساله منجمد ، برنج اروگوئه و شکر تهیه شده است که در طول ماه مبارک رمضان توزیع می شود .
وی اضافه کرد: این اقلام شامل 15 تن مرغ منجمد ، 3 تن گوشت گوساله منجمد ، 18 تن برنج اروگوئه و 18 تن شکر می باشد که جهت تنظیم بازار توسط عاملین منتخب با نصب پارچه با عنوان (محل توزیع .تنظیم بازار) و به قیمت مصوب در طول ماه رمضان توزیع می گردد .
این مسئول تصریح کرد: قیمت این اقلام برای مصرف کننده ، مرغ منجمد هر کیلو 5600 تومان، گوشت گوساله منجمد هر کیلو 23000 تومان، برنج اروگوئه هر کیلو 2700 تومان و شکر هر کیلو 2700 تومان است.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544// خبرنگار: مژگان دشتی**
***
معاون فرماندار اردکان بر لزوم حمایت از واحدهای نیمه فعال در راستای ایجاد اشتغال پایدار در کشور تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، مصطفی پوردهقان روز سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال افزود: توجه به منویات رهبری، اقتصاد مقاومتی موجب شکوفایی اقتصادی و اقتدار کشور خواهد بود.
وی یکی از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی را افزایش بهره وری واحدهای نیمه فعال صنعتی دانست و بیان کرد: همچنین برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در جهت افزایش اشتغال پایدار با برنامه ریزی صحیح گام برداشت و در این راه کاراترین سیاست حمایت از واحدهای نیمه تمام و نیمه فعال است.
معاون فرماندار اردکان در ادامه با اشاره به این که در این شهرستان بیش از 233 واحد صنعتی وجود دارد که 207 واحد فعال، 26 واحد نیمه فعال و همچنین 15 واحد نیمه تمام است، تصریح کرد: سیاست شهرستان پس از پایش وضعیت واحدهای تولیدی به منظور شناسایی واحدهای غیرفعال، نیمه فعال و طرح های نیمه تمام، حمایت از واحدهای باصرفه اقتصادی و معرفی به ستاد تسهیل واحدهای صنعتی استان در جهت احیاء و راه اندازی مجدد است.
پوردهقان خاطرنشان کرد: از همین رو باتوجه به سیاست‌های جدید اقتصادی دولت در جهت حمایت از تولید و اشتغال پایدار لازم است واحدهای صنعتی و تولیدی نیازمند به تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در سایت بهین یاب سازمان صنعت معدن و تجارت جهت استفاده از تسهیلات مذکور ثبت نام نمایند.
در این جلسه که معاون صنایع کوچک و مدیر تامین مالی شرکت شهرک‌ های صنعتی استان و همچنینی اعضای کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری اردکان حضور داشتند واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و غیرفعال شهرستان مورد پایش و شناسایی قرار گرفت.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.