به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: امسال باید 60 هزار میلیارد ریال سرمایه در استان لرستان جذب شود.
وی اظهار کرد: 220 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه اقتصادی در همایش اقتصادی اخیر در لرستان امضا شد که انتظار می رود با کمک مسئولان 20 درصد از آن جذب شود.
استاندار لرستان افزود: سرمایه گذاران در لرستان توقع دارند 60 درصد منابع آنها از طریق بانک های استان تامین شود لذا بانک ها باید در این زمینه تسهیل گر باشند.
وی گفت: یکی از شاخصه های مدیر انقلابی این است که بتواند تسهیل گر خوبی برای کارآفرینان باشد و شرایط اشتغالزایی را در استان بوجود آورد.
بازوند افزود: سیاست کلی نظام و مقام معظم رهبری رفع مشکل بیکاری بوده و در لرستان از ابتدای سال 92 تاکنون در این زمینه به صورت ویژه تلاش شده است.
وی بیان کرد: عملکرد بانک‌ های استان لرستان در سال گذشته مطلوب بود ولی برخی از تولیدکنندگان هنوز گلایه ‌مندی ‌هایی از بانک‌ ها دارند که این گلایه ‌مندی ‌ها ناشی از ساختارهایی است که باید اصلاح شوند.
وی با بیان اینکه اقتصاد استان لرستان جدای از اقتصاد کشور نیست، افزود: اقتصاد کشور بانک محور است و اگر بانک‌ ها کمک نکنند هیچ تغییری در اقتصاد رخ نخواهد داد.
بازوند بیکاری را از چالش های پیش روی دولت دانست و گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر بحث اشتغال، عملکرد و اولویت ما در سه سال و نیم اخیر مسائل اقتصادی بوده است.

** 41 هزار و 360 میلیارد ریال در سند اشتغال سال 95 لرستان سرمایه گذاری شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان نیز در این نشست اظهار کرد: در سند اشتغال سال گذشته 41 هزار و 360 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که با این سرمایه گذاری 25 هزار و 800 فرصت شغلی ایجاد شد و امسال نیز با شدت و تلاش بیشتری این روند ادامه خواهد داشت.
مهرداد غضنفری افزود: پارسال 21میلیارد و 230 میلیون ریال تعهد سیستم بانکی بود که به 31 میلیاردو 350میلیون رسید یعنی 147 درصد تحقق که 75 درصد از کل پرداختی ها مربوط به بانک ها بود.
وی ادامه داد: 54 هزارو 300 میلیارد ریال منابع در اختیار بانک های خصوصی بود که 35 درصد آن مربوط به سرمایه گذاری در استان لرستان بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری با توجه به شعار سال، سند اشتغال در لرستان با تغییر رویکردی به سمت تولید، سرمایه گذاری و اشتغال تبیین می شود.
غضنفری گفت: عملکرد بانک های دولتی و خصوصی در سال گذشته در استان لرستان بررسی شده و براساس این عملکرد سند اشتغال که در مراحل نهایی است، تبیین می شود.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.