رحیم عصفوری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مباحث مرتبط به اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری در سال گذشته مطرح شد و به دنبال آن ، اقداماتی مهم انجام و اعتباری خاصی نیز به استان ها داده شد.
وی اظهار کرد: سهمیه اعتباری در نظر گرفته شده برای این استان از مجموع 160 هزار میلیارد ریال حدود چهار هزار و 320 میلیارد ریال بود که بیش از سهم جمیعیتی این استان بود و بیشتر برای واحدهای راکد، نیمه راکد و یا افزایش ظرفیت را شامل می شد.
عصفوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته این میزان اعتبار تا پایان سال گذشته به پنج هزار و 80 میلیارد ریال افزایش یافت و در مرحله نخست نسبت به شناسایی واحدهای صنعتی که در گذشته به دلایلی راکد بودند و مشکلاتی نظیر تسهیلات مورد نیاز، مسائل زیستی و غیره داشتند، اقدام شد.
وی بیان کرد: بر این اساس باید گفت بیشترین میزان تسهیلات برای واحدهای کوچک اقتصادی و سرمایه گذاری که کمتر از 100 نفر اشتغال داشته، پرداخت شد که بخشی از تسهیلات برای سرمایه در گردش و راه اندازی آن و بخش دیگری نیز برای سرمایه ثابت با هدف بازگشت بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان ادامه داد: عمده علل راکد ماندن واحدهای صعنتی این استان پس ازمشکلات مربوط به تسهیلات، وجود تکنولوژی قدیم بود و حتی در صورت راه اندازی نیز امکان رقابت وجود نداشت و از سوی دیگر بدهی این واحدها به به دستگاه های متولی امر، مشکلاتی را ایجاد کرده بود و نسبت به بررسی مواردی اقدام شد.
وی ابراز کرد: برخی واحدهایی نیز که تمایلی برای ادامه فعالیت نداشتند، با انجام گفت و گوهایی برای فروش و یا انجام سرمایه گذاری اقدام شد.
عصفوری خاطر نشان کرد: موضوع مهم این است که تخریب یک کارخانه آسان تر از راه انداری مجدد آن است ، همانند پروژه ای که پیمانکار آن اخراج می شود و بکار گیری دوباره آن زمان می برد و وضعیت کارخانه ای که به دلایلی راکدمانده ، راه اندازی آن به همین منوال است.
8068/7320
خبرنگار: اعظم شامی **انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.