عباس قدیریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بیش از پنجهزار اثر شامل گلیم، جاجیم، کیف های دستی و مسافرتی، تابلو فرش های سنتی ، ترمه ، تراش روی سنگ وطبخ آش محلی در این نمایشگاه ها عرضه شده است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه دارای 17 غرفه است و تا 13 فروردین ماه صبح و عصر برپاست،افزود: در کنار عرضه صنایع دستی هنرمندان ابرکوه ،خانه بوم گردی تاریخی به مسافران خدمات ارایه می کند.
این مسئول افزود: همچنین نمایشگاه صنایع دستی و عرضه شیرینی سنتی و یزدی برای بازدید و خرید مسافران نوروزی در خانه آقازاده ابرکوه مهیا است.
قدیریان تصریح کرد : گلیم بافی، منبت کاری، نقاشی روی شیشه ، چهل تیکه دوزی ، خطاطی از جمله محصولات هنری هنرمندان ابرکوه است که در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شده است .
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه از راه اندازی تور گردشگری رایگان در مهردشت ابرکوه برای مسافران نوروزی خبر داد.
قدیریان افزود: این تور رایگان با سه دستگاه اتوبوس و مینی بوس از محل سرو 4500ساله ابرکوه برای جابجایی مسافران نوروزی ازشهر ابرکوه به طرف شهرمهردشت مهیا است.
وی گفت: تمام مقدمات سفر نوروزی رایگان است و مهمانان می توانند از این امکانات از جمله تورهای گردشگری رایگان که به صورت2نوبت صبح و عصر از محل سرو 4500ساله انجام می گیرد بهره مند شوند.
شهرستان پرجاذبه و تاریخی ابرکوه با 400 اثر تاریخی و طبیعی و 14شهر نمونه گردشگری کشور برای پذیرائی از میهمانان نوروزی مهیا است .
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 5054خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.