به گزارش ایرنا زهرا احمدی پور عصر جمعه در جریان بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حمایت از صنایع دستی داخلی ممنوعیت واردات صنایع دستی از کشورهای خارجی را تصویب کرده است.
وی اظهار کرد: طبق مصوبه ای دیگر واردات هر نوع صنایع دستی به کشور حتما باید با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این مصوبات اثر مثبتی در تنظیم بازار داخلی صنایع دستی داشته اند.

** استرداد چهار محموله شی تاریخی به ایران در سال جاری
وی گفت: امسال چهار محموله شی تاریخی از خارج از کشور به ایران بازگردانده شده و در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته اند.
احمدی پور افزود: بخش حقوقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت جدی پیگیر بازگرداندن اشیایی است که در گذشته در حراجی های مختلف از کشور خارج شده اند.

** ثبت جهانی یک اثر از هر کشور سه سال زمان می برد
وی در خصوص ثبت جهانی آثار ایران گفت: برای ثبت جهانی یک بنا فرآیند طولانی و سختی را باید طی کنیم ضمن اینکه هر سه سال فقط یک اثر از هر کشور را می توان ثبت جهانی کرد که با توجه به آثار زیاد موجود در ایران این زمان، زمان زیادی است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بررسی، مرمت و در نهایت ثبت آثار تاریخی به صورت زنجیره ای انجام می شود تا بهتر بتوان از فرصت ها استفاده کرد یعنی مجموعه کاروانسراها، قنات ها و پل ها با هم بررسی می شوند.
وی گفت: ردیف های اعتباری مشخصی برای پل های تاریخی در استان ها داریم که در قالب این ردیف های اعتباری اقدامات لازم برای مرمت بنا ها انجام می شود.

** هفت منطقه گردشگری در کشور معرفی شده است
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص برنامه های این سازمان در حوزه گردشگری گفت: هفت منطقه گردشگری معرفی کرده ایم تا بتوان از این طریق علاوه بر برگزاری تورهای مشترک بار ترافیکی یک سری مقاصد گردشگری را کاهش داد.
وی ارائه خدمات بهتر به گردشگران را رویکرد میراث فرهنگی در برنامه نوروز 96 دانست و افزود: تلاش کردیم قیمت ها کنترل و ثابت نگه داشته شوند تا مسافران نوروزی با امنیت خاطر بیشتری سفر کنند.
احمدی پور گفت: قیمت های نوروز 96 مانند قیمت های 95 خواهد بود و افزایش قیمت نخواهیم داشت ضمن اینکه قیمت هتل ها در حدود 15 استان کشور حدود 40 درصد کاهش خواهد داشت.

** کاوش های باستان شناسی در جیرفت تمدن جهان را به عقب تر می برد
وی با بیان اینکه کاوش در هر نقطه ایران بی نتیجه نیست، گفت: کاوش های باستان شناسی در جیرفت تاریخ تمدن جهان را به عقب تر می برد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: تا زمانی که بناها و فضاهای کاوش شده را نتوانسته ایم خوب مدیریت کنیم نباید کاوش جدید انجام ندهیم تا اشیای باستانی آنها از خطرات مصون بمانند.

** استاندار لرستان به صورت جدی پیگیر آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک است
وی در خصوص آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک گفت: خوشبختانه با تلاش های استاندار لرستان اعتباراتی برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک اختصاص یافته است.
احمدی پور افزود: اکنون در حال بررسی جابه جایی ساختمان های اطراف این بنای تاریخی هستیم که جهاد کشاورزی باید نظر خود را در این زمینه بدهد تا وارد فرایند اجرایی شویم.
وی اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نظر خود را برای این جابه جایی به صورت مثبت اعلام کرده و اقدامات اداری آن در حال انجام است.
3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.