به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد ، محمدرضا حداد گفت: در طول سال جاری 12 جلسه کمیسیون عفو استان به اتفاق اعضاء تشکیل گردید که در این جلسات 278 در خواست متقاضیان عفو مطرح و مورد بررسی و اظهار نظر قرارگرفت.
وی اظهار داشت: از درخواست های واصل شده به دبیرخانه کمیسیون ، 132 مورد مربوط به جرائم عمومی و 146 مورد نیز مرتبط با جرایم دادگاه انقلاب بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: از مجموع درخواست های موافقت شده با عفو و یا تخفیف مجازات محکومان ، 74 مورد مربوط به جرایم عمومی و 73 مورد نیز جرایم مرتبط دادگاه های انقلاب بوده است.
حداد از عفو 18 نفر از محکومان که به مجازات اعدام محکوم شده بودند خبر داد و گفت: با بررسی همه جوانب پرونده های طرح شده که محکومین آنها با مجازات اعدام روبرو بودند ، کمیسیون عفو استان ، 18 نفر را مشمول استفاده از عفو و تخفیف مجازات دانست و با موافقت نهایی کمیسیون مرکزی و عنایات ریاست قوه قضاییه و مقام معظم رهبری مشمول یک تا دو درجه تخفیف گردیدند .
وی با اشاره به ارسال درخواست اعمال ماده 20 آیین نامه عفو ، تخفیف و تبدیل مجازات که تنها در شرایط خاص توسط رئیس کل دادگستری امکان پذیرش و ارسال به مرکز را دارد ، بیان داشت: در اجرای ماده20 نیز 10 درخواست پس از بررسی تمامی جوانب پرونده به مرکز ارسال گردید که از این تعداد نیز 6 مورد آن مورد موافقت قرار گرفت .
دبیر کمیسیون عفو استان یزد از موافقت کمسیون مرکزی با کاهش مجازات اعدام 18 نفر به حبس ابد خبر داد و گفت: در این راستا 7 نفر از افراد دارای مجازات حبس ابد نیز با دارا بودن شرایط عفو ، حبس ابد آنان به 15 سال تبدیل شد.
7536/6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.