به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی راه آهن خراسان، هادی ضیایی مهر از ورود نخستین قطار مسافری نوروزی به ایستگاه راه آهن مشهد در روز جاری خبر داد و افزود: روزانه به طور متوسط 92 رام قطار به صورت ورودی و خروجی در این ایستگاه تردد می کنند.
وی اضافه کرد: قطارهای پنج ستاره لوکس از چهار رام در نوروز 95، به هشت رام در نوروز 96 و زمان سیر قطارها در مسیر تهران - مشهد ازیازده و نیم ساعت در نوروز 95 به حدود 10 ساعت در نوروز امسال رسیده است.
ضیایی مهر افزود: تردد قطار بین المللی مشهد - نخجوان و بالعکس در نوروز 96 هر هفته دو روز خواهد بود و قطار مشهد - قم نیز از یک رام به سه رام در روز افزایش یافته است .
وی اضافه کرد: قطار مشهد - بندرعباس و مشهد - یزد نیز در ایام نوروز 96 به صورت روزانه تردد می کند در حالی که در نوروز گذشته برنامه حرکت آنها به صورت روز درمیان بوده است .
مدیرکل راه اهن خراسان اضافه کرد: ناوگان مسافری فعال در مسیر مشهد به مقاصد 26 گانه در سطح کشور در نوروز 96 جوان تر شده است به گونه ای که متوسط عمر ناوگان مسافری از حدود 30 سال به حدود 24 سال کاهش یافته است .
ضیایی مهر اظهار کرد: همچنین برای خدمات رسانی بهتر به مسافران و زائران نوروز 96 ، توسعه و بازسازی 5 باب نمازخانه و همچنین احداث 3 باب نمازخانه جدید با اعتباری حدود 200 میلیارد ریال در حوزه راه آهن خراسان در سال جاری به بهره برداری رسیده است.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران، هزار و 400 کیلومتر ، معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.
بر این اساس 33 درصد از کل جا به جایی مسافران در شبکه راه آهن ایران مربوط به استان خراسان رضوی است که در ایام اوج مسافر این سهم به حدود 50 تا 54 درصد می رسد.
به طور متوسط در طول سال ماهانه حدود یک میلیون و 150 هزار مسافر بوسیله 76 رام قطار ورودی و خروجی در مسیر راه آهن مشهد جابه جا می شود.
3221/6012 خبرنگار:ناصراسدزاده **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.