به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رستگاری بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با مدیران پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان یزد با اشاره به بحران کرونا و تبعات و فرصت‌هایی که این بیماری در یزد ایجاد کرد، اظهار داشت: کرونا تجربیات جدیدی برای مدیران، کارکنان دستگاه‌ها، خدمتگزاران مردم و حتی خود مردم به وجود آورد.

وی با اینکه حتی بسته شدن ورودی‌های شهر یزد نیز یک تجربه جدید بود، افزود: بسته شدن ورودی‌های شهر یزد به منظور جلوگیری از شیوع کرونا تجربیات ارزشمندی برای پلیس و راهداران و سایر دستگاه‌ها ایجاد کرد.

فرماندار یزد ضمن قدردانی از کادر درمان در پست‌های مختلف و تقدیر از ایثار و فداکاری‌های آنها عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها و کارکنان آنها نیز تلاش شبانه روزی داشتند اما تلاش‌های آنها دیده نشد.

وی با اشاره به اینکه کرونا اتفاقات خوبی را نیز رقم زد و این روزها شاهد همدلی مردم و مسئولان برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر هستیم، بیان کرد: با همکاری شهرداری و شورای شهر، خیران و معتمدان محلات، اقدامات لازم در زمینه توزیع نان رایگان بین خانواده‌های نیازمند انجام شده و تلاش ما این است که با ساز و کار مناسب، توزیع نان رایگان حتی در شرایط بعد از کرونا نیز با حفظ کرامت و حرمت مردم نیازمند ادامه یابد.

رستگاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور اتباع افغانستانی در یزد عنوان کرد: اشتغال این افراد در برخی مراکز از جمله کوره‌های آجرپزی، گلخانه‌ها و … مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی نیز اتخاذ شده از سوی دیگر احداث مهمانپذیر نیز در دستور کار است و با وجود اینکه اکنون سیاست دولت، احداث مهمانشهر نیست، این موضوع در یزد در دست پیگیری است.

فرماندار یزد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر افزایش سیر بازگشت اتباع افغانستانی به کشورشان به دنبال شیوع کرونا در یزد اظهار داشت: در ابتدا به نظر می‌رسید بازگشت افغانستانی‌ها افزایش یافته اما با بررسی آماری متوجه شدیم که بازگشت اتباع غیرمجاز پیش از کرونا با دستگیری آنها انجام می‌شد اما اکنون به صورت داوطلبانه برای بازگشت مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: البته با نزولی شدن روند کرونا در یزد، به نظر می‌رسد دوباره سیر مهاجرت آنها به یزد آغاز شده و نگران افزایش حضور آنها در یزد و سایر شهرستانهای استان هستیم.

رستگاری در مورد وضعیت زیرساخت‌های گردشگری در مرکز استان یزد به دنبال جهانی شدن بافت تاریخی اظهار داشت: برای توسعه گردشگری در مرکز استان یزد ساماندهی بازار تاریخی، ساماندهی مجموعه امیرچخماق و تأمین امنیت بافت تاریخی را به طور جدی در اولویت قرار داده‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.