به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی میرنژاد، ظهر سه شنبه در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد سیاست شهرداری شاهدیه در زمینه حفظ باغ‌های این شهر به عنوان ریه‌های تنفسی یزد اظهار داشت: تلاش ما این است که با افزایش نیروهای بازرسی، با قطع درختان به شدت برخورد شود.

وی افزود: تلاش ما این است که باغ‌های بایر و خشک شده موجود در سطح شهر را تغییر کاربری داده و ساخت و سازها را به سمت آنها هدایت کنیم تا باغ‌های فعلی در امان بمانند.

میرنژاد، حفظ باغ‌ها را خط قرمز شهرداری شاهدیه اعلام کرد و یادآور شد: در کنار حفظ باغ‌ها و فضای سبز، ساماندهی و حفظ بناهای تاریخی را نیز به عنوان یک اولویت مهم در شاهدیه دنبال می‌کنیم.

شهردار شاهدیه در پاسخ به سوال دیگر مهر در مورد وضعیت فعلی بناهای تاریخی شاهدیه عنوان کرد: به منظور حفظ هویت تاریخی شاهدیه و در کنار آن توسعه صنعت گردشگری در این منطقه، چند طرح در دست اجراست که از جمله آنها می‌توان به طرح ساماندهی قلعه ابرندآباد اشاره کرد.

وی بیان کرد: این قلعه تاکنون طرح مصوب نداشته اما طرحی تعریف شده که بر اساس آن، علاوه بر ساماندهی داخل قلعه، پنج هکتار از معابر اطراف آن نیز فضاسازی می‌شد که فاز اول این طرح تهیه و به میراث فرهنگی یزد ارسال و تصویب شده و امیدواریم فاز دوم آن نیز به سرعت مصوب شود تا سندی ماندگار برای قلعه باشد و شهرداری نیز برنامه‌های خود را بر اساس این سند اجرایی کند.

میرنژاد ادامه داد: طرح اتصال خیابان وحدت به مسجد جامع و حسینیه سیف و سیدگلسرخ نیز توسط مشاور در حال تدوین است و فاز اول آن تهیه شده است.

وی، یکی دیگر از طرح‌های توسعه گردشگری شاهدیه را تبدیل خیابان اصلی نصرت آباد به یک گذر فرهنگی اعلام کرد و افزود: در این گذر هم مسجد و حسینیه و هم آتشکده همچنین آب انبار و بادگیر به عنوان نمادهای معماری یزد وجود دارد که قابل تبدیل به گذر فرهنگی را داراست.

میرنژاد ادامه داد: فاز اول و دوم این طرح توسط شهرداری تهیه و توسط میراث فرهنگی مصوب شد که امیدواریم سال ۹۹ بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه سال آینده شهرداری شاهدیه عنوان کرد: ۲۳۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه به شورای شهر شاهدیه تقدیم شد که امیدواریم مصوب شود.

میرنژاد در این نشست همچنین به تشریح طرح‌های اجرا شده نظیر ۱۱۰ هزار مترمربع زیرسازی معابر با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال، ساخت پارک‌ها و ساماندهی میادین شهر و … پرداخت و افزود: طرح‌هایی نیز در دست مطالعه است که امیدواریم با تصویب و تأمین اعتبار در سال آینده اجرایی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.