محسن عباسی هرفته روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: شورای پنجم فعالیت خودش را با شعار «یزد شهر زیست‌پذیر و شهر گردشگرپذیر» شروع کرد و در اکثر صحبت‌های اعضای شورای شهر یزد به این شورا دقت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین راه توسعه شهر یزد از مسیر گردشگری می‌گذرد عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که زیرساخت‌های یزد در حوزه گردشگری تقویت شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه پس از دو سال، هنوز باور اعضای شورای شهر یزد بر این است که باید در مسیر تحقق این شعار حرکت کنیم گفت: سعی شده در بودجه شهرداری و شورا هدفمندی مدنظر قرار گیرد و از ریزدانگی و روزمرگی در بودجه شهرداری پرهیز کنیم و بودجه شهرداری در دو سال گذشته هدفی داشت که همان شعار اصلی شورا بود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: اگر تاملی در بودجه شهرداری یزد و مقایسه با سال قبل صورت گیرد، هدفمندی و هماهنگی بیشتری در آن به چشم می‌خورد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: شفافیت و حسابرسی بودجه هم دو بحث دیگری بود که برای شواری اسلامی شهر یزد از اهمیت بسیار بالایی برخودرار بود به ویژه اینکه در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ حسابرسی در بودجه شهرداری صورت نگرفته بود.

عباسی افزود: با توجه به سختی که این کار داشت، کمیته حسابرسی را ذیل کمیسیون بودجه شهرداری یزد ایجاد کردیم و به صورت دقیق به بررسی حساب‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد پرداختیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه برنامه‌های تدوین شده در شورا و شهرداری هم تماما با توجه به رویکرد و محوریت فرهنگ بوده است عنوان کرد: فرهنگ‌سازی اتفاقی نیست که خود به خود رخ دهد بلکه جریانی است که باید به صورت مستمر با امید به نتیجه در دراز مدت انجام شود.

عباسی هرفته عنوان کرد: احساس می‌کنیم که گمشده فرهنگی  یزد این است که از فرهنگ اصیل یزدی و مولفه‌های فرهنگی که شهر زیست‌پذیر باید داشته باشد کمی دور شدیم و در چند ده سال گذشته وضعیت فرهنگی یزد مسیر چندان درستی را طی نکرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: محور دومی که شورای شهر یزد به مراتب بر روی آن تاکید داشت و صحبت‌های مختلفی هم در ارتباط با آن صورت گرفت، پیاده‌محوری در شهر یزد است.

وی گفت: یکی از کلیدی ترین مباحث در بحث پیاده‌محوری حمل و نقل عمومی است و بیان می‌شود تا زمانی که حمل و نقل عمومی در شهر تقویت نشود، بحث پیاده‌محوری امکان تحقق ندارد.

عباسی هرفته با تاکید بر اینکه پیاده‌روها لازمه تحقق پیاده محوری در شهر است گفت: امسال ۱۰ میلیارد تومان برای تقویت پیاده‌روهای شهر در نظر گرفته شده و در حال بهبود وضعیت آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توجه به مناسب‌سازی شهر هم تلاش شده در افق دو ساله پیش رو، برند شهر دوست‌دار معلول را بگیریم و همین الان هم تجهیزات لازم مورد نیاز برای حضور معلولان در اجتماع در حال نصب است.

وی در پایان از کناره گیری قریب‌الوقوع خود از سخنگویی شورای شهر یزد بعلت مشکلات شخصی خبر داد.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.