محسن فلاح یخدانی روزیکشنبه در نشست خبری که با حضور سه خبرنگار شهرستان برگزار شد ، افزود: فعالیت‌هایی با صرف هزینه و با وجود امکانات و اعتبارکم انجام می‌شود، این حق مردم است بدانند پرداخت عوارض به شهرداری چگونه هزینه می‌شود.

وی از خبرنگاران خواست تا حلقه واسطی بین مردم و شهرداری برای بیان درد دل ها و شکایات مردمی و اطلاع رسانی از عملکرد شهرداری باشند.

شهردار بفروئیه میبد ادامه داد: در شروع خدمت در شهرداری این شهر، این نهاد با حساب‌های بسته شده و حقوق معوقه کارکنان روبرو بود و پرونده‌هایی هم علیه شهرداری در دادگستری در جریان بود که با کمک مسئولان میبد و اعضای شورای شهر به رفع این موارد و با رایزنی به جذب اعتبار پرداخته‌ شد.

فلاح یخدانی با اشاره به ۳۰ پروژه برنامه ریزی شده برای شهرداری که ۲۰ مورد آن عمرانی و بقیه در سایر حوزه هاست ، اظهارداشت: تاکنون تکمیل خیابان کمربندی به عنوان مسیر ارتباط شهر و کمربند غربی میبد و  آماده کردن تابلوی معرفی شهر برای نصب در کمربند غربی انجام شده است.

شهردار بفروئیه میبد زیرسازی ۸۰۰ متر از مسیر کمربندی ، پیاده روسازی بلوار امیرکبیر، انجام ۶۰ درصد عملیات احداث پارک در زمین موقوفه به متراژ هزار و ۶۰۰ متر مربع و  روشنایی بافت تاریخی با هزینه‌ای افزون بر ۵۰ میلیون تومان را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد.

وی به مرمت و بازسازی یک ساختمانی قدیمی و تصمیم برای تغییر کاربری آن و فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها برای ایجاد فضای سبز اشاره کرد و از دیوارکشی و سنگ چینی جاده پیربفروئیه با ایجاد دیوار ساحلی برای تبدیل آن به مسیر گردشگری و ورزشی و احداث فرهنگسرا با کمک خیری خبر داد.

وی  همچنین از در نظر گرفتن زمینی به متراژ ۲ هزار متر مربع برای احداث ساختمان شهرداری در ۲ طبقه و با ۴۰۰ متر زیربنا، روشنایی معابر اصلی بفروئیه برای اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان از طرف شرکت برق منطقه‌ای استان یزد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری بفروئیه برای روشنایی کل معابر تا بیت امام جمعه میبد اشاره کرد.

شهردار بفروئیه میبد همچنین ساخت سرویس‌های بهداشتی در پارک محبت و گلزار شهدا با توجه به درخواست‌های مردمی ، زیرسازی و مرمت مسیرهای روباز آب کشاورزی ، تهیه طرح بازآفرینی شهر ، شناسایی نقاط حادثه خیز برای مرمت و بازسازی ، تامین اعتبار برای چهار تیم ورزشی هر کدام ۱.۵ میلیون تومان برای خرید کفش و لباس ورزشی ، برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مذهبی  با همکاری مردم و... را از دیگر فعالیت‌ها ذکر کرد.

فلاح از پیگیری خرید تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی ، ۲ دستگاه آمبولانس انتقال متوفی ،۲ دستگاه خودروی حمل زباله و اخذ قیر برای آسفالت معابر هم خبر داد و به جابه جایی  روزانه ۳ تن و نیم زباله توسط شهرداری بدون همکاری با هیچ شرکتی اشاره کرد.

به گفته وی یادواره شهدا با همکاری سپاه ناحیه میبد آذرماه همزمان با هفته بسیج برگزار می‌شود.

فلاح مجموعه اعتبار سالانه اختصاص داده‌ شده به شهرداری بفروئیه را سه میلیارد تومان عنوان کرد که تاکنون ۸۵ درصد آن جذب شد این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش دارد.

شهرستان میبد از سه بخش مرکزی ، بفروئیه و ندوشن تشکیل شده است.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزارنفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.