سال ها کشمکش میان شهرداریهای اهواز و کارون سبب شد تا ساکنان این منطقه حتی از کمترین سطح خدمات شهری بی بهره بمانند؛ حال پس از قرار گرفتن آن در حریم شهر اهواز نیز تحول محسوسی در شرایط زندگی شهروندان منطقه مهدیس رخ نداده است.
مهسا ساعدی یکی از ساکنان این منطقه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود پنج سال است که در مهدیس ساکن هستیم در این مدت بارها مسئولان مختلف وعده آسفالت خیابان ها و احداث فضای سبز را داده اند اما هیچ کدام عملی نشده است.
وی با انتقاد از بوی نامطبوع زباله های رها شده در این منطقه ادامه داد: وجود حفره های بسیار در خیابان های خاکی و جمع شدن آب راکد در آنها باعث ایجاد گندآب و بوی نامطبوع شده است که سلامت فرزندانمان را به خطر می اندازد.
علی کردونی یکی از فروشندگان مستقر در مهدیس به معضل رفت و آمد ساکنان منطقه اشاره کرد و یادآور شد: محرومیت از ابتدایی ترین امکانات سبب می شود تا برای رفع نیازهای روزمره به سایر مناطق شهر مراجعه کنیم اما با وجود خیابان های خاکی و کمبود تاکسی این امر به سختی رخ می دهد.
وی با ابراز نگرانی از ادامه این شرایط در فصل بارش باران گفت: با کوچکترین بارش باران، سیلی از زباله ها و نخاله های رها شده در منطقه به راه می افتد و رها کردن این حجم از زباله در منطقه ای که چندهزار نفر زندگی می کنند اقدام شایسته ای نیست.

شش هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی آسفالت مهدیس
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در گفتو گو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت توسعه متوازن در تمام مناطق اهواز تأکید کرد و گفت: در راستای بررسی پیشرفت پروژه های درحال انجام در کوی مهدیس، اخیرا بازدیدی توسط استانداری خوزستان صورت گرفت.
فرامند هاشمی با اشاره به اینکه حدود 70درصد طرح های پیش بینی شده اجرایی شده اند، افزود: برای بهسازی آسفالت منطقه مهدیس حدود شش هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مقرر شد 50درصد آن توسط استانداری و مابقی از سوی شهرداری اهواز تأمین شود.
وی ظرفیت تمرکز جمعیت در مهدیس را حدود 35تا 40هزار نفر تخمین زد و خاطر نشان کرد: انتظار می رود دستگاه های متولی در راستای جلب نظر و رضایتمندی مردم نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام کنند.
هاشمی ساخت مدرسه، فضای سبز، تکمیل سیستم دفع فاضلاب و بهبود روشنایی معابر را از دیگر نیازهای ساکنان این منطقه عنوان کرد و یادآور شد: عمده ساکنان مهدیس از قشر ضعیف جامعه هستند از همین رو باید برای برخورداری نسبی آنها از امکانات گام برداشت.

ساکنان مهدیس در شرایط نامطلوبی زندگی می کنند
استاندار خوزستان هم با تأکید بر لزوم ارائه خدمات شهری از سوی شهرداری به ساکنان مهدیس اظهار کرد: شهرداری برای ساخت و ساز در این منطقه از ساکنان عوارض دریافت می کند از همین رو موظف به ارائه خدمات شهری است.
غلامرضا شریعتی خواستار تلاش مسئولان برای حل مشکلات منطقه مهدیس شد و افزود: مردم این منطقه درشرایط نامناسبی زندگی می کنند. آسفالت معابر، فضای سبز عمومی و محله ای از مهم ترین نیازهای منطقه مهدیس است.

ظرف یکماه آینده مراحل بهسازی معابر مهدیس آغاز می شود
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز در گفت و گو با ایرنا شرایط کوی مهدیس را نگران کننده توصیف کرد و گفت: ساکنان این منطقه از کمترین سطح خدمات بهداشتی، آموزشی، امکانات شهری و مسائل زیرسازی بی بهره هستند.
فتح الله حاجتی با اشاره به اینکه بلاتکلیفی مابین شهرداری اهواز و کارون مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت و آبادانی مهدیس ایجاد کرد، افزود: اعضای شورای شهر و شهرداری اهواز به دنبال کاهش این محرومیت ها هستند.
وی از تعیین پیمانکار پروژه بهسازی آسفالت معابر این منطقه تا یکماه آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: طبق رایزنی های صورت گرفته تأمین منابع مالی این پروژه برعهده شهرداری اهواز و استانداری است.
نگرانی ساکنان کوی مهدیس از تابستان های همراه با بیماری های عفونی و پوستی و زمستان های گرفتار در گل و لای، حال به معضلی چندین ساله مبدل گشته که راه حل رفع آن اهتمام مسئولان مربوطه و تلاش برای توسعه متوازن در این منطقه است.
6064
خبرنگار:ندا رضائی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.