به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدانور رشیدی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی کمیسیون تلفیق شورای شهر که با حضور معاونان و مدیران شهرداری مناطق و مدیران عامل سازمان های تابع شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت و توسعه شهری بدون برنامه ریزی محقق نمی شود.
وی افزود: مدیران سازمان های مرتبط و تابعه شهرداری باید برنامه های کوتاه و دراز مدت داشته باشند در این صورت است که می توان شاهد موفقیت در خدمات شهری بود.
رشیدی با بیان اینکه مدیران باید برنامه محور و پیگیر باشند، تاکید کرد: تمرکز زدایی از مدیریت شهرداری مرکزی و توجه به تفکر و ابتکار در حوزه مدیریت مناطق شهرداری و سازمان های تابعه باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر سنندج، نبود قدرت تصمیم گیری مدیران مناطق شهرداری را یکی از مشکلات عمده مدیریتی دانست و یادآور شد: تمرکززدایی و حمایت از سرمایه گذاری، راه برون رفت از مشکلات حوزه شهرداری ها و توسعه شهری است.
وی ادامه داد: با هماهنگی، دلسوزی و جدیت، در راستای خدمت به مردم و رفع مشکلات گام برداشته و با انرژی مثبت به پیش برویم.
سرپرست شهرداری سنندج هم در این نشست، نظارت بر عملکرد اجراییات را ضروری دانست و گفت: عدم مسئولیت و ناآگاهی برخی از افراد این حوزه، زحمات دیگر بخش های شهرداری را زیر سوال می برد.
علیرضا کاظمی با بیان اینکه کمیته انضباطی فعال شده است، افزود: نیاز است جلسه ای با شورای تامین استان تشکیل و برای ساماندهی حوزه اجراییات شهرداری اقدام کرد.
شهردار منطقه یک سنندج نیز در این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از میزان درآمدها از جرایم تخلفات ساخت مسکن در حوزه خود، از کاهش این درآمدها در شهریور ماه امسال خبر داد.
قدرت الله سیف پناهی یادآور شد: توسعه فضای سبز، بهسازی معابر عمومی و نوسازی بافت های فرسوده از جمله اهداف شهرداری منطقه یک در سال 96 است.
سیف الله رضایی عضو شورای شهر سنندج هم بر رتبه بندی سازمان های تابعه شهرداری تاکید و اظهار کرد: باید براساس شاخص های مشخص، این سازمان ها رده بندی و به شورای شهر معرفی شوند.
به گفته وی، مدیران شهرداری ها و سازمان های زیرمجموعه آن، باید بر حوزه های کاری خود نظارت داشته باشند تا مشکلات و کمبودها کمتر شود.
در ادامه جلسه برخی از مدیران و معاونان شهرداری سنندج و سازمان های تابعه گزارشی از عملکرد، مشکلات و برنامه های کوتاه و بلند مدت در حوزه کاری خود ارائه دادند.
بررسی پتانسیل های موجود در نواحی منفصل شهری سنندج برای ایجاد فضای سبز، پارک های بزرگ، تعریف کدهای درآمدی جدید برای شهرداری ها و ارگان های مرتبط با آن، هدایت سرمایه گذار به این مناطق و ارائه برنامه های فرهنگی برای بررسی بیشتر به شورای شهر از جمله مصوبات این جلسه بود.
کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی، عمران و خدمات شهری، بودجه و حقوقی، نظارت و ارزیابی، سرمایه گذاری، و ساماندهی حاشیه شهر و رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار، کمیسیون‌های تخصصی داخلی شورای اسلامی شهر سنندج هستند.
شهرستان سنندج با بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارای سه منطقه شهرداری است.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.