حمیدرضا قمی روز دوشنبه در نشست خبری برخط (آنلاین) با خبرنگاران افزود: تمامی اعضای شورای اسلامی شهر به هیچ عنوان بنا ندارد از موضع خود در بحث مغایرت مالی کنارگیری کند و به تلاش خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌ها و وظایف شورای اسلامی برای مردم تبیین شود، به اهمیت آسیب شناسی مسائل شهری با همکاری مردم و نخبگان برای تحقق اهداف تاکید کرد.

این مسوول افزود: همکاری و تعامل سازنده بین‌بخشی با سازمان‌ها، نهادها، تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی رویکرد شورای اسلامی شهر است و برای خدمت به مردم  ماموریت‌ها پیگیری می‌شود.

قمی به راه‌اندازی مرکز اسناد پرونده ثبت جهانی، امضای خواهر خواندگی  با گرجستان و بررسی جدی پرونده قطع درختان در کنار پیگیری مغایرت مالی شهرداری را از برنامه‌های مهم این دوره شورای اسلامی ذکر کرد .

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: توسعه مناسب و متوازن مدیریت شهری به همراهی و همکاری تمام عناصر اجرایی و نظارتی نیاز دارد و افزایش کیفیت زندگی از مهمترین اهداف این دوره شورای شهر است.

وی گفت: توسعه پارک‌های درون محله‌ای از جمله اقدام‌های مهم در دستور کار مدیریت شهری است و طرح‌های فرهنگی و تفریحی ادامه دارد که هم اکنون به خاطر کرونا  تعطیل است ولی به صورت  مجدد پیگیری می شود.

این مسوول ، ایجاد زیرساخت‌های توسعه گردشگری مجازی را یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری برای توسعه اقتصادی ذکر کرد و بحران کرونا را فرصتی دانست که باید استفاده درست  از فضای مجازی صورت گیرد .

قمی به عملکرد این شورا در زمان شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: همراهی در تشکیل ستاد استانی کرونا و حضور در آن ، همکاری مستمر با نهادها برای کنترل مبادی ورودی و خروجی و تعامل با تشکل‌ها برای تولید ماسک صورت گرفت .

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: چهار کارگروه در این زمینه تشکیل شد که جلسات با اتاق اصناف برای تشکل‌های خیری و اقتصادی و مهاجرت به کسب و کارهای مجازی از جمله این فعالیت‌هاست .

قمی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی تعرفه شهرداری در سال ۹۸ تا آخر خرداد ۹۹ تمدید شد و همچنین  ۲ هزار بسته غذایی و بهداشتی در مناطق محروم استان توزیع شد.

وی گفت: اختصاص  بودجه ۱۰۰ میلیارد ریالی شهرداری برای کسب و کارهای نیازمند حمایت برای تسهیلات قرض الحسنه در بانک‌ها قرار داده شد که نقش مهمی در حمایت فعالان این عرصه دارد.

این مسوول همچنین به سایر اقدام‌ها به خصوص اجرای طرح ربات پرستار هوشمند، دوچرخه اشتراکی با ۲ ایستگاه ، برداشت طرح عکس هوایی کل شهر و پیشنهاد ۱۵۰ میلیارد ریال برای راه اندازی کارخانه کمپوست خبر داد.

قمی اظهار کرد: در کمیسیون میراث فرهنگی این شورا  طرح راه اندازی مرکز اسناد ثبت جهانی شهر با هدف ثبت مدارکی که در زمان ثبت استفاده شده مستند سازی شود اقدام گردید .

از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان حدود ۶۰ درصد در شهرستان یزد زندگی می کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.