در بخشی از نامه ارسالی آمده  است: با تبریک حلول سال جدید شورای شهر ، مراتب قدردانی خود را از تصمیم به موقع ستاد مبارزه با بحران کرونا در استان و ستاد عملیاتی مستقر در شهرداری یزد که در ساماندهی، درمان و پیشگیری از شیوع این بیماری موثر است بر موارد ذیل تاکید دارد.

به گزارش روز جمعه شورای  شهر یزد، در بخشی از نامه نوشته شد: با توجه به بیانیه اتاق اصناف مرکز استان مبنی بر ابهام در پروتکل های بهداشتی مربوطه و محدویت های اجرایی آنها با قدردانی از تصمیم اصناف شهر نسبت به تعطیلی محل های کسب، خواستار تمدید تعطیلی مراکز خرید و فروشگاه ها در جهت تامین سلامت مردم و کسبه  می باشیم.

 ادامه نامه به این شرح است: با سپاس از جامعه هتلداران که با تصمیم به موقع نسبت به تعطیلی هتل ها و مراکز اقامتی یزد گام موثری در راستای کاهش اشاعه بیماری و آرامش روانی شهر برداشتند.

اما  با توجه به شروع تعطیلات و احتمال سفر تعداد کثیری از هموطنان به یزد که می تواند موجب شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ شود، ضروری ست بر تمدید تعطیلی مراکز اقامتی و نیز عدم بازگشایی واحدهای اقامتی کشیک اهتمام ویژه صورت پذیرد.

چنانچه طی روزهای اخیر مشاهده شد، تعداد سفرهای نوروزی رو به افزایش است ،کنترل جدی و مستمر مبادی ورودی شهر و پایش مسافران برای جلوگیری از شیوع بیماری امری ضروری به نظر می رسد.

 ‌ با توجه به توصیه کادر درمان، مبنی بر خارج نشدن شهروندان از خانه جهت کاهش شیوع بیماری کرونا ،کنترل ترددها در شهر به خصوص در مجاورت مکان های گردشگری و بافت تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار بود که نیازمند تدوین و تصویب هرچه سریعتر دستورالعمل های مربوطه و اقدام عاجل بر آن اساس است. 

 شورای شهر و شهرداری همچون گذشته آماده هرگونه هم فکری و همکاری برای مهار بحران پیش رو و حفاظت از سلامت جسمی و آرامش روحی شهروندان است.

شورای اسلامی شهر یزد ۱۱ عضو دارد. 

همچنین استاندار یزد جمعه شب در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفته بود: تمامی اصناف استان به استثنای صنوف تامین کننده نیازهای اساسی شهروندان تا ۱۵ فرورودین جای در ۱۰ شهرستان تعطیل است.

وی افزود:تمام مراکز تجمعی استان اعم از  مراکز اقامتی، پاساژها، بازارها و اماکن مذهبی در این مدت تعطیل است. و در شهرستان های ورودی به استان از جمله ابرکوه، اردکان، بافق و مهریز تیم های کنترل ورود و خروج تقویت می شود و مسوولان شهرستان ها و دهیاران موظف به کنترل و غربالگری راه های ورودی و خروجی ها هستند.

استاندار یزد تصریح کرد: تاکنون ۵۰ خانه مسافر در استان پلمب و  به ۲۰۰ خانه مسافر هم برای جلوگیری از اسکان احتمالی مسافران نوروزی اخطار دادند.

وی از کاهش ۸۰ درصد ورود مسافران به استان یزد پس از شیوع بیماری کرونا به نسبت سال  ۹۷  خبر داد و افزود: بسیاری از این مسافران تنها از استان عبور می کنند.

تاکنون ۵۴۰ نفر در استان یزد به ویروس کرونا مبتلا شدند که در این زمینه  ۵۷ نفر فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.