محمد دریجانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مطالبات موسسات طرف قرارداد این اداره کل تا آذرماه ۹۸ پرداخت شده و سعی مابقی مطالبات نیز در آینده نه چندان دور پرداخت می‌شود.

وی از اتخاذ تمهیدات ویژه برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از سوی این اداره کل خبرداد و اظهار داشت: عمده داروهایی که نیاز به تمدید و تایید دارد به صورت خودکار برای بیماران تمدید و شهروندان می‌توانند برای تهیه دارو فقط به داروخانه مراجعه کنند و نیاز به مراجعه به این اداره کل برای تایید دارو ندارند.

دریجانی اضافه کرد: هر بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بین هشت تا ۹ میلیون تومان هزینه در بردارد که این میزان  بیمه ۹۰ درصد آن را پرداخت می‌کند.

 مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در خصوص طرح نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه افزود: همه اکنون در ۹ شهرستان استان یزد این طرح اجرا شده که در مرکز استان هم مقدمات اجرای آن فراهم شده و در سالجاری اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در طرح نسخه نویسی الکترونیکی، نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود ویزیت شده و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت یزد تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح الکترونیکی نسخه و حذف دفترچه‌های کاغذی ،انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل انجام است و شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخ بد خط، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از مزایای این طرح است.

دریجانی از اجرای طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بخش بستری بیمارستان‌های دولتی در استان در سال گذشته خبرداد و گفت: در نظر داریم این طرح را در بیمارستان‌های خصوصی و خیریه استان هم در سالجاری اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، در تبادل کاغذ و وقت صرفه جویی خواهد شد و پالایش اسناد و مدارک به صورت الکترونیک در بیمارستان انجام و سپس مدارک برای بیمه سلامت ارسال می شود.

وی در ادامه از مردم استان خواست برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حتما از ماسک و دستکش همچنان استفاده کنند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و مجموع بیمه شدگان سلامت استان ۳۵۸ هزار نفر اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.