علی نمازی افزود: این تعداد ماسک تحت نظارت  برای توزیع در استان به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تحویل شد.

به گزارش روزشنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، وی اضافه کرد: با مذاکره انجام شده این سرمایه گذاری چینی قرار است تعدادی دیگری ماسک تهیه و به مراکز بهداشتی و درمانی استان اهدا کند.

نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد گفت: این شهروند چینی هم اکنون در حوزه صنعت استان فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد:  دیگر سرمایه گذار چینی نیز در تلاش است تا با استفاده از امکانات خود نسبت به راه اندازی خط تولید ماسک در استان اقدام کند.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان هزار و ۱۱۳ نفر با علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی و بهداشتی یزد بستری شدند که در این مدت ۳۶۹ نفر بهبود یافتند و از بیمارستان ها مرخص شدند.

همچنین ۲۱۷ نفر در استان به بیمار ویروس کرونا مبتلا شدند و ۲۳ نفر هم در این مدت  فوت کردند.

دی ماه گذشته نخستین مورد بیمار مبتلا به کرونا در شهر ووهان چین شناسایی شد  و آنها پس از سه ماه تلاش این بیماری را مهار کردند و دیروز تعداد فوتی ها به هشت نفر کاهش یافت. 

در حال حاضر پای این مهمان ناخوانده به ۱۳۰ کشور از ۲۰۰ کشور عضو سازمان ملل متحد راه پیدا کرده است.  

بیماری کرونا از طریق دست دادن،روبوسی و حضور در مراکز پرجمعیت از فرد به فرد منتقل می شود و تنها راه پیشگیری از آن ماندن در منزل، شستشوی دست و صورت با آب صابون،  قرنظینه افراد مبتلا در اتاق جداگانه  و پرهیز از رفت و آمد و خودداری از تردد در شهرها و روستا برای سفر ست.  

با توحه به افزایش تعداد آزمایشگاه های تشخیص  کرونا در کشور که تعداد آن بیش از ۵۰ مورد اعلام شد و سپری شدن دوره کمون آن، این بیماری در هفته جاری بیشتر آشکار می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.