رضا کیانی‌راد شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بررسی میدانی و همچنین اخبار دریافتی و گزارشی  مردمی کمبود برخی اقلام بهداشتی مانند ماسک، ژل بهداشتی و غیره درسطح داروخانه‌های شادگان مشاهده شده است.

وی با هشدار به محتکران افزود: احتکار اقلام بهداشتی در شرایط خاص اخیر در واقع مبارزه با سلامتی مردم است و افراد سودجو با سوءاستفاده از نیازهای مردم و احتکار اقلام بهداشتی مانع دسترسی بیماران و افراد در معرض بیماری به اقلام بهداشتی شده‌اند که این رفتار غیرشرعی، غیرقانونی، غیراخلاقی و غیر انسانی سلامت جامعه را به خطر انداخته است. 

دادستان شادگان گفت: بر این اساس رفتار محتکران در شرایط فعلی کشور در واقع اقدام علیه امنیت داخلی است. در شرایطی که مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا نیاز به اقلام بهداشتی دارند ، مجازات سنگینی در انتظار محتکران اقلام بهداشتیاست.

کیانی‌راد از شهروندان خواست به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا پیرامون انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از این بیماری توجه ویژه داشته باشند و همچنین افرادی که دارای نشانه های بیماری هستند به منظور درمان و جلوگیری از انتقال بیماری بین سایر افراد به مراکز تعیین شده مراجعه نمایند. 

وی گفت: افراد مبتلا به بیماری کرونا که از مراجعه به مراکز درمانی استنکاف کنند و منجر به انتقال بیماری به دیگران شوند مسئولیت قانونی دارند.

دادستان از جهاد گران عرصه سلامتی که در راستای حراست از جان مردم در برابر بیماری کرونا ، سلامتی دیگران را بر خود ترجیح می‌دهند تشکر و قدردانی کرد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  ۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تاکنون چهار بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان شادگان شناسایی شده است که یکی از آنها جان باخت.

با شناسایی ۱۵ بیمار جدید در خوزستان ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای اپیدمی تا روز جمعه در این استان به ۱۷۳ نفر رسیده که ۷۹ نفر بهبود یافته، ۳۰ نفر فوت کرده و ۶۴ بیمار در مراکز درمانی منتخب استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.