محمد علی طالبی روز چهارشنبه در نشست راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: گردشگری کمک زیادی به رونق در بخش‌های دیگر دارد و از مدیران انتظار می‌رود در این خصوص همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: باید بسته‌های حمایتی از صنایع دستی و گردشگری پیش‌بینی و با همکاری بخش‌های مختلف آن را در حمایت از فعالان این بخش به مرحله اجرا قرار دهیم.

استاندار یزد اظهار کرد: حمایت بیشتر سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک‌ها با مجموعه گردشگری از مسائلی مهمی است که باید با دقت اجرا شود.

طالیی تاکید کرد: در خصوص حمایت از فعالان گردشگری هر جا نیاز به پیگیری‌های و ملی باشد اقدام مناسب صورت می‌گیرد.

همچنین مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: همکاری در خصوص بدهی‌ فعالان و سرمایه گذاران گردشگری به خصوص در ارتباط با آب، برق و گاز و وام‌های اخذ شده از بانک‌ها باید صورت گیرد.

سید مصطفی فاطمی در خصوص بیمه راهنمایان گردشگری افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجلس شورای اسلامی ودولتمردان، امسال قضیه بیمه راهنمایان گردشگری حل خواهد شد.

کمیته میراث جهانی یونسکو ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی و فرهنگی تاکنون پنج اثر استان در فهرست جهانی به ثبت رسید که پیش‌ از این باغ‌های دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد ثبت جهانی شد.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسید.

یزد در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر در سال ۱۳۹۶ افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی  از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم‌اندازهای طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.