به گزارش ایرنا، در این گردهمایی که سه روز ادامه دارد مدیران و فعال گردشگری از استانهای تهران، البرز، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمان، قزوین، گیلان و یزد حضور دارند.
همزمان با آغاز این جشنواره کارگاه تخصصی گردشگری در راستای برگزاری تور در فصل های کم مسافر نیز برگزار شد.
بازدید از بافت تاریخی شهر یزد، مناطق ییلاقی شهرستان تفت و مهریز، مناطق کویری شهرستان های اردکان و بافق، بازدید از هتل های سنتی و مجموعه های در حال ساخت استان و نشست با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و هتلداران استان را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان شده است.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: این جشنواره به دنبال مطالعات و بررسی های انجام شده برای استفاده حداکثری ازفصولی که گردشگر خارجی کمتری (Low Seasen) در کشور حضور دارد (ماه های تیر و مرداد) برگزار می شود تا متناسب با ظرفیت شهرستان های استان و همچنین تعامل و همکاری با دیگر استان های کشور برنامه های خاص و قابل توجهی تدارک دیده شود.
محمدرضا نصیری افزود: تلاش می شود تعامل و همکاری با دفاتر خدمات گردشگری در ماه هایی که گردشگر خارجی در شهر و کشور کمتر حضور دارند، با برگزاری تورهای داخلی رونق صنعت گردشگری استان حفظ شود.
استان یزد اکنون در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
7532/ 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** انتشار : کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.