دکتر محمود نوری شادکام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: من کارشناس حوزه سلامت هستم و قرار ندارم وارد بحث ها و جدال‌های فضای مجازی شوم .

وی اضافه کرد: قرار ما با مردم این است که همیشه امانت دار باشیم و صداقت را در گفتار رعایت کنیم، زمانی که لازم بود به مردم هشدار دهیم بدون هیچ مصلحت‌اندیشی این کار را انجام دادیم و خوشبختانه مردم هم به هشدارها توجه کردند و با همکاری انها و مسئولان بر اپیدمی فائق آمدیم و وارد مرحله مدیریت و کنترل بیماری شدیم و البته برای رسیدن به مرحله مهار بیماری همچنان نیازمند همکاری مردم هستیم.

نوری شادکام اظهار داشت: البته مهار کردن به معنای ریشه‌کن شدن کرونا نیست؛ این میهمان ناخوانده همچنان با ما خواهد بود تا انشاالله با کشف واکسن مناسب و یا داروی موثری ،این میهمان ناخوانده، دنیای انسان ها را ترک نماید.

اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کرونا شاید آبانماه

وی یادآور شد: بنظر میرسد مجددا در آبان ماه با یک اپیدمی توامان آنفلوانزا و کرونا مواجه شویم و هرچند پیش بینی دقیق از وسعت و شدت آن نداریم ولی در حال آماده سازی و تجهیز مراکز درمانی هستیم تا در صورت بروز مشکل غافلگیر نشویم و بتوانیم خدمات مناسبی به مردم عزیز ارائه نماییم. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: لازم است همچنان مردم کرونا را جدی گرفته و با رعایت اصول بهداشتی بالاخص استفاده از ماسک، رعایت فاصله یک و نیم متری از افراد ، پرهیز از حضور در تجمعات، به حداقل رساندن مسافرت های درون و برون شهری، برقراری تهویه مناسب در محل کار و شستشوی مکرر دست ها به سیر نزولی و مهار بیماری کمک نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.