زهرا نوری کارشناس امور زنان جهاد کشاورزی شهرستان مهر چهارشنبه در این باره گفت: این بانوان روستایی با تشکیل صندوق خُرد زنان، روزانه بین ‌۸۰۰ تا هزار عدد ماسک تولید می کنند که البته باتوجه به تعداد نفرات این کارگاه، تولید روزانه متغیر است.
وی افزود، در این کارگاه، حدود ۹ نفر از اعضای صندوق خرد زنان روستای کارون از توابع بخش اسیر شهرستان مُهر به صورت خود جوش برای تولید ماسک مشغول به کار هستند.
نوری تصریح کرد: یک طاقه پارچه مخصوص ماسک توسط مردم روستای کارون خریداری و به این صندوق اهدا شده و سه طاقه پارچه دیگر با خرید کش و نخ توسط اعضای صندوق تهیه شده است تا از آنها،  ماسک تولید شود. 
این کارشناس جهاد کشاورزی اضافه کرد؛ پیش‌بینی می‌شود این کارگاه تا پایان فروردین‌ماه جاری، حدود ۲۱ هزار عدد ماسک تولید کند؛‌ این گروه از بانوان روستایی تصمیم دارند که پنج هزار عدد از ماسک‌های تولیدی خود را به صورت رایگان در سطح شهرستان توزیع کنند و مابقی آن را در قبال مبلغ ناچیزی برای خرید مواد اولیه به فروش برسانند.

شهرستان مُهر در جنوبی ترین نقطه استان فارس و در فاصله ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

به دنبال شیوع کرونا، مردم استان فارس همانند دیگر نقاط کشور با مشکلاتی در زمینه تهیه ماسک برای پیشگیری از این بیماری روبرو هستند. 
بر اساس اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تا عصر سه‌شنبه (پنجم فروردین ۹۹) شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۵۶۶ نفر رسید، تاکنون ۲۱ نفر در فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
به گفته عبدالرسول همتی، هم اکنون ۱۷۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۱۹۰ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم‌بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.
بیمارستان‌های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) این شهر، کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.