جلال غفارزاده در گفتگو با خبرنگار مهر از انجام هزار مورد بازرسی از مراکز توزیع و فروش اقلام پیشگیری از کرونا خبر داد و افزود: در طی این بازرسی‌ها ۲۰ هزار و ۸۷۵ عدد ماسک فیلتر دار و ۸۹ هزار و ۷۰ عدد ماسک ساده کشف شد.

وی ادامه داد: از این تعداد، پس از بررسی کارشناسی ۱۶ هزار و ۶۹۴ عدد ماسک فیلتردار N۹۵ و ۷۹ هزار و ۷۰ عدد ماسک ساده قابل قبول و استفاده و مابقی غیرقابل استفاده تشخیص داده شده ادامه داد: در روزهای اولیه اعلام شیوع ویروس کرونا عده‌ای سود جو و فرصت طلب به فکر سود و منفعت نا مشروع خودشان افتادند، سودی که هزینه اش سلامت دیگران است.

غفارزاده افزود: در زمان بروز بحران شیوع بیماری، «زمان» حرف اول را در زمینه کنترل بحران می‌زند به ویژه مقابله و پیشگیری از سو استفاده افراد سودجو و محتکر اقلام پیشگیری از بیماری، بویژه ماسک که از اهمیت ویژه برخوردار است و هر گونه کوتاهی می‌تواند سلامت شهروندان را با مشکل مواجه کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در روزهای اولیه اعلام شیوع بیماری با همکاری ارگان‌های نظارتی و انتظامی در اقدامی جهادی و شجاعانه بخش اعظمی از این سودجویی ها را در نطفه خاموش کرد.

وی یادآور شد: این بازدیدها شامل ۵۲۳ مورد بازدید کارشناسان معاونت غذا و دارو، ۳۸۹ مورد بازدید مشترک با سازمان صمت و سایر ارگان‌های نظارتی و ۸۸ مورد بازرسی که توسط معاون غذا و داروی استان انجام شده است.

غفارزاده همچنین خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۲۹۴ عدد ماسک فیلتر دار و ۳۱ هزار و ۱۵۰ عدد ماسک سه لایه نیز به انبار معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان تحویل داده شده و در روزهای آتی در مراکز درمانی توزیع می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1391830
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.