سرهنگ مهدی ابرقویی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ضدعفونی نقاط مختلف ، طرح ملی غربالگری ، کنترل مبادی ورودی به شهرستان و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان از جمله برخی خدمات و فعالیت این گروه هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه ، با اشاره به اینکه تولید ماسک همچنان در کارگاه ها ادامه دارد ، اظهارکرد: با همکاری ۱۱۰ نفر از خواهر بسیجی عضو پایگاه های مختلف محله ها و روستاها تاکنون ۸۳ هزار عدد ماسک در۱۰ کارگاه خیاطی با مشارکت برخی خیران تولید و در میان اقشار مختلف مردم توزیع شد.

وی با قدردانی از مشارکت خیران ، اضافه کرد: همچنین خواهران جهادگر سلامت علاوه بر تولید این میزان ماسک ، هزار و ۴۰۰ دست لباس  گان و ۲۰۰ عدد شیلد،  برای استفاده کادر و بیماران در بیمارستان توسط جهادگران سلامت دوخته شد .

وی با اشاره به اهمیت قرنطینه خانگی مردم در برابر کرونا یادآور شد: ضدعفونی و گندزدایی هر شب در بیشتر نقاط شهر و روستاها از سوی تیم های جهادی و با همکاری ماموران شهرداری ها ، موکب خادم الحسین (ع) بسیج فرهنگیان. دهیاران  و شوراهای اسلامی انجام می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) ۹۸ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

به گزارش ایرنا وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز(پنجشنبه ) اعلام کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس  به  چهار هزار و ۱۱۰ تن رسید و  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۳۴  بیمار  جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور افزود: روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که تاکنون۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۹۱۸ تن در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.