به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید مالک حسینی» روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا ۲۷ مورد مشکوک به کرونا داشتیم که هیچ کدام از مددجویان نتیجه تست کرونای آنها مثبت نبوده است.

وی از تولید ماسک توسط مددجویان گرمخانه‌ها خبر داد و افزود: با راه‌اندازی خط تولید ماسک تاکنون ۳ هزار ماسک توزیع شده و بخشی از آن نیز در اختیار هلال احمر قرار گرفته است و این روند ادامه خواهد داشت.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: مددجویان این سازمان همکاری لازم را با آتش‌نشانان جهت سمپاشی محیطی داشته‌اند و این موضوع و اقدامات انجام‌گرفته برای نماینده سازمان بهداشت جهانی جای تعجب داشت؛ چراکه ما توانسته‌ایم با توجه به کمک‌های ملی و بین‌المللی اقدامات موثری انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در رسانه‌ها خبری منتشر شد که ستاد اجرائیات فرامان امام، دولت و برخی دستگاه‌های دیگر حدود ۴ میلیارد تومان به آسیب‌دیدگان و اقشار ضعیف ارائه کرده‌اند که باید اعلام کنم ما در دریافت این کمک‌ها نادیده گرفته شده‌ایم.

میزان مراجعات به گرمخانه ها بیشتر شده است

به گفته حسینی، در این شرایط میزان مراجعات به گرمخانه‌ها بسیار افزایش یافته و حتی از زمان وقوع سرما هم بیشتر شده؛  چراکه اکنون بسیاری از افرادی که به نوعی ماده ۱۶ محسوب شده و معتاد متجاهر بوده‌اند اکنون بی سرپناه شده و با تعطیلی مراکزشان به سوی گرمخانه‌ها آمده‌اند و باید برای آنها فکری کرد و به شهرداری در این زمینه کمک کرد.

وی در ادامه به فعالیت‌های انجام‌گرفته جهت مقابله با کرونا در گودهای زباله‌گردی و گرمخانه‌ها نیز گفت: در حوزه کودکان کار اقدامات خوبی آغاز شده که با فعالیت‌های مدنی و همکاری سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش کرده‌ایم این افراد کمتر در آسیب ناشی از بیماری کرونا باشند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی تاکید کرد: بصورت مستمر در مراکز تجمع کودکان زباله‌گرد حضور داریم و علاوه بر ارائه خدمات پزشکی و معاینه این کودکان به مباحث آموزشی و اهدای پک بهداشتی نیز ورود یافته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: : به دلیل اینکه زباله‌گردی در پایتخت ممنوع شده احتمال به خطر افتادن معیشت این کودکان وجود داشت و با حضور در گاراژها و گودهای زباله‌گردی مستمراً روزانه ۲۰۰ پرس غذای گرم میان آسیب‌دیدگان توزیع می‌کنیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.