مجموع واحدهای صنفی استان یزد حدود ۵۰ هزار واحد است ، این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۶۰ درصد آن در مرکز استان زندگی می کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی شورای شهر، در این جلسه با توجه به بازگشایی اصناف از ۲۳ فروردین‌ماه جای و فعالیت حمایتی در محلات بر همکاری  با سازمان‌های مردم نهاد، هیات‌های مذهبی و دستگاه‌های مرتبط در هر بخش تاکید شد.

همچنین در خصوص تامین منابع، راه اندازی پروژه های عمرانی با رعایت پروتکل ها، استفاده از ظرفیت های نرم افزاری شهرداری در رونق کسب و کارها بحث و تبادل نظر شد. 

به گفته سخنگوی شورای شهر یزد ، تسهیل امور مربوط به شهرداری و پیگیری وسایل بهداشتی محلات از اولین روزهای شیوع کرونا دنبال شد و با استفاده از نظر همه دستگاه های مسوول آماده همکاری در تدوین پروتکل های بازگشایی اصناف هستیم. 

حمیدرضا قمی افزود: شورای شهر با تشکیل کمیته های داخلی، همکاری در تامین منابع، راه اندازی پروژه های عمرانی با رعایت پروتکل ها، بهره گیری از ظرفیت نرم افزاری شهرداری در رونق کسب و کارها و استفاده از بستر وب برای مشاغل آسیب دیده را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر تدوین پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی اصناف گفت: عدم ابلاغ پروتکل از سوی دولت مشکلاتی را برای اصناف ایجاد کرد ،ضروری است کمیته‌ای با همکاری بهداشت محیط، اصناف و افراد خبره در هر رسته، پروتکل ها را در استان تدوین و ابلاغ کند.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان ویروس آن هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد. 

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.