به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه همکاری خوب مردم در هفته گذشته و کاهش ترددها، موجب کاهش روند ابتلا به بیماری شد، افزد: از مردم  می‌خواهم همکاری خود را برای ماندن در منزل ادامه دهند و از ترددهای غیرضروری با توجه به نیمه شعبان خودداری کنند.

وی اظهار کرد: شیوه نامه فعالیت برای بازگشایی احتمالی اصناف از هفته آینده در حال تدوین است تا تمامی فعالیت ها در چارچوب موازین بهداشتی صورت گیرد. 
این مسوول گفت: مواردی در کمیته اقتصادی ستاد کرونا برای حمایت از اصناف و کسب و کارهای متضرر از این  بیماری به تصویب رسید.
طالبی افزود: علاوه بر تدابیر ملی، در قالب کمیته ای در استان پیگیری های ویژه ای برای حمایت از اصناف ( در حوزه های مالیاتی، تسهیلات بانکی و مطالبات دستگاه های خدمت رسان) خواهیم داشت. 
استاندار یزد گفت: برای حمایت از اصنافی که در لیست حمایتی دولت نیستند، پیگیری هایی را صورت خواهیم داد و همچنین پیشنهادات خود را برای کمک و حمایت بیشتر اصناف به منظور اجرا در سطح ملی به مرکز منتقل می‌کنیم. 
طالبی بیان کرد: فعالیت واحدهای صنعتی و معدنی استان منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است و پایش کارگران واحدهای صنعتی و معدنی با جدیت در حال انجام است. 
وی اظهار کرد: باید با همکاری سازمان‌های خیری و مردم نهاد و دستگاه‌های مرتبط، شاهد ساماندهی و یکپارچگی در زمینه ارائه کمک های خیری باشیم.

این مسوول تصریح کرد: به پیشنهاد استان تصمیم‌های  خوبی برای درمان اتباع بیگانه  در کشور گرفته شد و بر این اساس اتباع مبتلا به بیماری کرونا بدون دریافت هزینه درمان می‌شوند.

طالبی گفت: افزایش تردد در ورودی استان طی روزهای اخیر، مربوط به بازگشت هم استانی‌هایی است که به دیگر مناطق کشور سفر کردند و به زودی این تردد ها کاهش خواهد یافت.

به گفته متخصصان بهداشت و درمان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری ناقلان این ویروس هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با  رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.