علیرضا فصیحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سه پایگاه فوریت‌های پزشکی که در مورد کرونا فعالیت دارند، علاوه بر خدمات یادشده ، خدمات‌دهی فوریت‌های پزشکی نقاهتگاه و  همکاری با بیمارستان در انتقال بیماران حاد تنفسی به شهر یزد همکاری داریم.

وی یادآورشد: با اینکه چهار نفر از نیروهای اورژانس درگیر علائم خفیف بیماری کرونا شدند، خدمات دهی به بیماران همچنان ادامه یافت.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی میبد از خدمات‌دهی به زخمی های حوادث رانندگی حداقل ۲ روز یک بار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تردد در خیابان ها موارد تصادف رو به افزایش است.

به گفته فصیحی با توجه بستری شدن بیماران کرونایی، رانندگان خودروها هنگام تردد مقررات را رعایت کنند تا سرنشنیان خودروها نیازی به مراجعه به بیمارستان ها نداشته باشند.

وی از مردم خواست به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کنند ، اگر علائمی از تنگی نفس و  تب و لرز داشتند به مراکز بهداشتی و درمانی منطقه مراجعه کنند.

  مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی میبد با سه پایگاه و حدود ۲۰ نیروی کارشناس فعالیت دارد و مرکز این شهرستان ۱۰۵ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان این ویروس هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با  رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.