سرهنگ عباس جوکار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این گروها با حضور جوانان مومن و علاقه‌مند، داوطلبانه در گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی همکاری دارند.

وی ادامه داد: تولید ۱۰۰ هزار لوازم بهداشتی(  ماسک و دستکش ) در ۳۰ کارگاه خیاطی خانگی و توزیع بین مردم و بیمارستان شهید صدوقی یزد از جمله دیگر اقدام هاست.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد، همکاری در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بسته‌بندی مواد ضدعفونی و معیشتی بخشی از خدمات گروه‌های جهادی است.

جوکار گفت: تاکنون پنج میلیارد ریال بسته معیشتی شامل روغن، برنج، تن‌ماهی و گوشت سفید و قرمز بین نیازمندان منطقه توزیع شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری ناقلان این ویروس هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با  رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.