نخستین مورد مسمومیت با الکل صنعتی در یزد مربوط به ۲۳ اسفند ماه گذشته است.

دکتر محمود نوری شادکام روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه پنج مسموم مربوط به شبانه روز گذشته است، افزود: افزایش مصرف الکل به بهانه پیشگیری از کرونا خطرناک و به هیچ وجه از لحاظ بهداشتی و علمی پذیرفته نیست. 

وی با اشاره به اینکه نوشیدن الکل هیچ تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد، هوشیاری جوانان را خواستار شد و ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد توزیع الکل تقلبی در بازار هستیم که  باید جوانان مراقب افراد سودج باشند.

نوری شادکام تصریح کرد: پیشگیری از بیماری کرونا در گرو رعایت بهداشت و عمل به توصیه پزشکان و همچنین در خانه ماندن است.

همچنین دکتر احمد دهقان رییس سازمان اورژانس یزد پنجشنبه  شب هفته گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود:  به دنبال انتشار مطلب کذب اثر مصرف الکل در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ، این ماده همچنان قربانی می گیرد و برخی تصور می ‌کنند، الکل تقلبی باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت کرونا می ‌شود که این مساله هیچ پایه و اساس علمی ندارد.

وی ادامه داد: مشروبات الکل تقلبی بر روی مغز، چشم، کلیه و کبد، تاثیرات مخربی دارد و تقریبا هیچ عضوی از بدن انسان از عوارض آن در امان نخواهد بود.

دهقان به شهروندان توصیه کرد که تنها مرجع توصیه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است و به مطالبی که در شبکه ها و فضای مجازی در پیشگیری از کرونا یا دیگر بیماری ها منتشر می شود، اعتنا نکنند.

مطالعات نشان می دهد، مصرف الکل ممکن است باعث نابودی سلول‌های آنتی‌بادی (که برای مبارزه با سلول‌های ویروسی ضروری‌اند) شود و در نتیجه اثر مخربی بر سیستم ایمنی فرد دارد. 

علاوه بر آن الکل ماده‌ای آب‌زداست، آب درون سلول‌ها را خارج می‌کند و باعث مرگ آنها می‌شود و مصرف آن موجب کمبود مواد غذایی در شخص می‌شود و بدن را از مواد مغذی تقویت‌کننده‌ سیستم ایمنی محروم می‌کند.

همچنین مصرف الکل باعث ضعف ایمنی و افزایش احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند سینه‌پهلو (ذات‌الریه)، سل و سایر بیماری‌های عفونی می‌شود و در مجموع مصرف الکل برای سیستم ایمنی بدن خطرناک است.

 الکل حاوی قند بالایی است و مصرف آن یکپارچگی مخاط روده را تغییر می‌دهد، ضمن این که میکرو ارگانیسم‌های روده را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد

همچنین از ابتدای شیوع کرونا تا ساعت ۱۴ دیروز( دوشنبه) ٧٧٦ نفر در استان به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۵۱ نفر مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است .

در این مدت ۲  هزار و ٢٧٦ نفر با علایم  تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند که ۷۶ نفر فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.