بهرام نصراللهی زاده روز پنجشنبه در نشست کارگروه رسانه ستاد مقابله با کرونا، اظهار داشت: برای پیشگیری و مقابله با گسترش شیوع بیماری از همه امکانات و تجهیزات استان استفاده میشود.

وی با قدردانی از مجموعه پزشکی و درمانی استان که در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند، اضافه کرد: مدیریت افکار عمومی و فضای جامعه به سمت آرامش خاطر و نه بی تفاوتی در برابر بیماری، یکی از الزامات رسانه ای است که باید به آن دقت کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، با بیان اینکه در اعلام آمار و اطلاعات از سوی دانشگاه علوم پزشکی تا کنون قصوری نبوده، اضافه کرد: همه اطلاعات با شفافیت به مردم اعلام می شود.

وی شکل گیری برخی شایعات را عامل نگرانی بی مورد مردم دانست و افزود: آگاه‌سازی مردم برای رعایت بهداشت فردی و عمومی از بسترهایی است که به کاهش ابتلا به بیماری کمک می‌کند و قرار است تا تعدادی از واحدهای تولیدی مواد شوینده و بهداشتی در استان ظرفیت خود را افزایش دهند.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه این بیماری شرایط اقتصادی و اجتماعی ر درگیر کرده است، تاکید کرد: این شرایط نباید باعث نگرانی مردم شود بلکه تنها باید با حساسیت از روند روز به افزایش بیماری جلوگیری کنند.

وی از ارسال ۲۰ هزار لیتر الکل به زودی به استان خبرداد و افزود: در صورت تصویب نهایی، تسهیلاتی برای واحدهای تولیدی مواد شوینده و ضدعفونی اختصاص می یابد تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

در این نشست مدیران خبرگزاری های رسمی استان، رییس پلیس فتا و دیگر مسوولین نظرات خود را درباره ساماندهی فعالیت در فضای مجازی و جلوگیری از انتشار شایعات را اعلام کردند.

تا امروز ۲۳۳ نفر به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در کردستان مراجعه کرده‌اند که از میان این افراد ۱۵۰نفر شان بدلیل داشتن علائم به عنوان مشکوک به کرونا بستری شده‌اند و از این تعداد نیز نتیجه آزمایش ۲۱ نفر مثبت و ۵۴ نفر منفی اعلام شده بقیه هنوز اعلام نشده است.

تا ظهر امروز پنجنشبه ۱۵ اسفند بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کردستان شامل ۱۲ نفر در سقز، چهار نفر در بانه، ۲ نفر در سنندج، یک نفر در دیواندره، یک نفر در مریوان و قروه یک هستند.

تا کنون هیچ مورد مرگ و میر در استان بخاطر ویروس کرونا ثبت نشده اما ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری بوده و فوت کردند که نتیجه آزمایش هشت نفر منفی بوده و بقیه اعلام نشده است.

تعداد محدود آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در استان‌ها از چالش‌های پیش رو بود که از هفته قبل تجهیز این آزمایشگاه‌ها در نقاط مختلف کشور آغاز شد و استان کردستان نیز در هفته جاری شاهد این اقدام بود.

مجوزهای لازم فعالیت این آزمایشگاه در کردستان از انستیتو پاستور اخذ شده و آزمایش های لازم و تکمیلی نیز در این مکان انجام می‌شود که با آغاز به کار این آزمایشگاه مدت زمان اعلام نتایج آزمایش از چهار روز به ۲ روز کاهش یافته است.

طبق اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر اساس نتایج آزمایشگاهی  مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر است.

از بین مبتلایان جدید، ۲۵۳ مورد مربوط به استان تهران، ۳۵ مورد مربوط به استان گیلان، ۹ نفر مربوط به استان مازندران، ۸ نفر مربوط به استان سمنان، ۹ نفر مربوط به استان گلستان، ۹ نفر مربوط به استان آذربایجان شرقی، ۴ نفر مربوط کردستان، ۱۵ نفر مربوط به کرمانشاه، ۷ نفر مربوط به ایلام، ۵ مورد مربوط به استان لرستان، ۲۷ نفر مربوط به استان خوزستان، ۱۴ مورد مربوط به فارس، ۶ مورد مربوط به زنجان، ۸ نفر مربوط به مرکزی، ۲۵ نفر مربوط به قزوین، ۱۹ نفر مربوط به البرز، ۱۰۱ نفر مربوط به قم، یک نفر مربوط به چهارمحال و بختیاری، ۱۴ نفر مربوط به کرمان، ۸ نفر مربوط به سیستان و بلوچستان، ۸ نفر مربوط به خراسان رضوی و یک نفر مربوط به خراسان شمالی است.

 تا ظهر روز گذشته (۱۴ اسفند) مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری در کشور به ۹۲ نفر رسید.

 ۵۵۲ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در کشور بهبود یافتند که این آمار روز به روز رو به افزایش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.