کامیل کریمیان شامگاه چهارشنبه با اشاره به بازدید و سرکشی از بخش های مختلف بازار و دیدار و گفت وگو با مردم اظهار داشت: مردم باید توصیه های ستادهای شهرستانی، استانی و ملی مقابله با کرونا را جدی بگیرند.

وی افزود: امروز دیدم که رفتارهای برخی مردم نشان دهنده درک صحیح از تهدیدهای ویروس کرونا است ولی جمعی از مردم که در شغل‌هایی مستقیم با مردم و رودرو سر و کار دارند، موارد بهداشتی و توصیه ها را رعایت نمی‌کننند که این اقدام آنها باعث افزایش و شیوع بیشتر این بیماری می‌شود.

فرماندار سقز با اشاره به اطلاعیه ستاد کرونای شهرستان و اینکه ضروری است مردم تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند،  از اصحاب رسانه، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان مدنی و اجتماعی خواست تا با تشکیل پویش‌های اجتماعی، شهروندان را نسبت به افزایش خود مراقبتی در مقابل این ویروس تشویق و ترغیب کنند.

وی با یادآوری اینکه امکانات بهداشتی و پزشکی به اندازه نیاز شهرستان جذب شده و نیاز سنجی مداوم نیز ادامه دارد، اضافه کرد: فردا پنجشنبه با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، نشستی در فرمانداری پیرامون بررسی امکانات و تمهیدات لازم برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا برگزار می‌شود که نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود  ۱۴ مورد قطعی ابتلای به ویروس کرونا در کردستان ثبت شده و تاکنون مورد مثبتی که فوت کرده باشد در این استان گزارش نشده است.  

همچنین ۸۵ نفر از اقوام و بستگان بیماران کرونای مثبت نیز در خانه هایشان قرنطینه هستند.

تاکنون ۱۱ نفر از افراد مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا در استان کردستان فوت کرده اند که نتیجه آرمایش هشت نفرشان منفی بوده و جواب آزمایش سه نفر دیگر هنوز اعلام نشده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.