علی سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از طریق ارسال پیامک، چهره به چهره و تماس به عشایر ساکن در استان ایلام توصیه ها و آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داده شده است.

وی افزود: با توجه اینکه عشایر به علت زندگی در طبیعت و مناطق دورافتاده ارتباط کمتری با جوامع شهری و روستایی دارند تا حدود زیادی می توان اذعان داشت در برابر این بیماری مصون هستند.

مدیرکل امور عشایری ایلام تاکید کرد: با این وجود از دانشگاه علوم پزشکی خواسته شده ملزومات بهداشتی متناسب با بیماری کرونا از جمله ماسک، ژل شست و شوی دست، مواد ضدعفونی و دیگر شوینده ها را در اختیار کانون های عشایری استان ایلام قرار دهد.

سلیمی اضافه کرد: اما متاسفانه به علت نبود و کمبود این تجهیزات، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت قادر به تامین ملزومات بهداشتی برا جامعه عشایری استان نشده اند و این افراد باید هشدارها رو در برابر بیماری کرونا رعایت کنند و به محض تامین، این ملزومات بهداشتی در اختیار عشایر قرار خواهد گرفت.

وی در مورد عشایر مهمان ساکن در استان ایلام هم توضیح داد: مسوولان امور عشایر استان های مبدا به آنها توصیه های لازم و یا امکانات بهداشتی مورد نیاز آنها را تامین می کنند هرچند اگر در جوار عشایر استان ایلام اتراق کرده باشند مسوولان امور عشایر ایلام تا حد امکان آموزش ها و توصیه های لازم را به آنها ارائه می دهند.

۹ هزار خانوار از ساکنان استان ایلام را جامعه عشایر تشکیل داده اند.

استان ایلام همواره از آذر ماه تا اردیبهشت میزبان عشایر از استان های کرمانشاه، لرستان، همدان و خوزستان است که مسوولان استان های مبدا تمام خدمات مختلف به عشایر مهمان ایلام را انجام می دهند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام تا کنون ۴ مورد مثبت کرونا در ایلام تایید شده و ۲۰ بیمار مشکوک به کرونا هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه ( یازدهم اسفند) به یک هزار و ۵۰۰ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۶۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.