اسلام افشون روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری 126 مدجوی زندانی غیرعمد از زندان آزاد شدند که برای آزادی این تعداد به 310 میلیارد ریال نیاز بود که 160 میلیارد به همت کمیته صلح و سازش از شاکیان رضایت گرفته شد و مابقی توسط خیرین تامین شد.
وی اظهار داشت : از این تعداد پنج نفر زن بودند که با تلاش و پیگیری کمیته یادشده و خیران به کانون گرم خانواده های خود بازگشتند.
افشون تصریح کرد: هم اکنون هفت زن مددجو به دلیل جرایم غیر عمد در زندان های استان به سر می برند که برای آزادی آنها به 13 میلیارد ریال نیاز است و با برگزاری جشن گلریزان امروز 700 میلیون ریال آن تامین شد.
وی ادامه داد: امیدواریم با همراهی خیرین و کمک های مردمی زمینه آزادی این زنان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شود.
افشون یادآور شد: خیرین می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 0108888888002 نزد بانک ملی یا 38000090 بانک ملت واریز کنند همچنین شماره حساب 666666 در پست بانک ویژه برای آزادی زنان جرایم غیرعمد در نظر گرفته شده است.
زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث تصادفات رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله های زندان می شوند.
هم اکنون حدود چهار هزار مددجو در چهار زندان استان یزد نگهداری می شوند که اتهام بیش از 70 درصد آنها در ارتباط با مواد مخدر است.
/ 2088 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.