به گزارش ایرنا مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در این مراسم گفت: هم اکنون این هفت زن به دلیل محکومیت جرائم غیرعمد زندانی هستند که برای آزادی این افراد نیاز به جمع آوری 13 میلیارد ریال کمک مردمی و خیری است.
فاطمه دانش یزدی با بیان اینکه آنها چشم انتظار کمک های همنوعان خود برای آزادی هستند ، افزود: امیدواریم با همت مردم و خیرین نیک اندیش استان زمینه آزادی این زنان فراهم شود.
وی اضافه کرد: حضور مادر خانواده در زندان، علاوه بر ضربه جبران ناپذیری که به پیکر زنانه او، خانواده و اطرافیان وارد کرده است زمینه رشد جرم را در جامعه نیز فراهم می کند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد به نقش مادر در استحکام بنیاد خانواده اشاره کرد و گفت: زندانی شدن زن آسیب های اجتماعی و فرهنگی و غیره به کانون گرم خانواده وارد می کنند.
وی خاطر نشان کرد: مشارکت های مردمی در کارهای عام المنفعه و برگزاری جشن های گلریزان موجب آزادی زندانیانی است که به خاطر بدهی در زندان بسر می برند و آزادی آنها با همراهی خیران بسیار ارزشمند است.
دانش یزدی ادامه داد: جشن یادشده در قالب طرح اکرام فاطمی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد که در صورت تامین این مبلغ در ایام فاطمیه (س) این زنان به آغوش خانواده های خود باز می گردند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین پویش آزادی زنان « معسر» در بند جرائم غیر عمد برای جمع آوری کمک های مردمی جهت این هدف مهم در استان به اجرا گذاشته شده است.
یک بانوی خیر هم در این مراسم گفت: کمک و دستگیری از نیازمندان به مال برکت می دهد؛ برخی هستند که ناخواسته دچار مشکلاتی می شوند.
عزت یادگار افزود: با زندانی بودن زن به طور قطع مشکلات و آسیب های اجتماعی جدیدی ایجاد می شود و این چالش زیبنده جامعه اسلامی ما نیست امیدواریم که روزی ما هیچ زندانی نداشته باشیم.
در این مراسم چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد و خیران کمک های خود را برای آزادی زندانیان غیرعمد اهدا کردند.
حدود 700 میلیون ریال کمک نقدی در این مراسم جمع آوری شد.
جشن یادشده با همکاری انجمن های خیری ، سازمان های مردم نهاد ، ستاد دهه فجر و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد برگزار شد.
زندانیان جرائم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله های زندان شده اند.
هم اکنون حدود چهار هزار مددجو در چهار زندان استان یزد زندانی هستندکه اتهام بیش از 70 درصد آنها در ارتباط با مواد مخدر است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.