به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ناهید پرویزپور در جلسه با مدیرکل امور زندان های استان لرستان بیان کرد: زنان به واسطه نقش مهم مادری در صورت ارتکاب به جرم لطمات جبران ناپذیری به بنیاد خانواده به خصوص فرزندان وارد می کنند.
وی با بیان اینکه کودکان مادران بزه کار بیش از سایر کودکان در معرض آسیب های اجتماعی،مشکلات تحصیلی و ارتکاب رفتارهای بزهکارانه هستند، افزود: بسیاری از رفتارهای مجرمانه و ارتکاب به جرم در زنان ناشی از عدم آشنایی آنان با مسائل حقوقی است.
پرویزپور اظهار داشت: اگر زنان نسبت به عواقب قانونی ارتکاب به جرم آگاه شوند بدون شک از آن پرهیز می کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اینکه برخورد با زندانیان زن باید از نوع حمایتی و نظارتی باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه سابقه زندان باعث طرد از جامعه می شود اگر حمایت های اجتماعی و مداخلات مددکاری بعد از ترخیص از زندان نباشد این احتمال وجود دارد که مجددا مرتکب جرم شوند.
وی با اشاره به اینکه آموزش مهارت های شغلی در زنان حین سپری کردن زمان محکومیت از نکات مهمی است که می تواند به زنان در اشتغال و استقلال مالی و جلوگیری از ارتکاب مجدد به جرم کمک کند، افزود: توجه به برنامه های تفریحی، فرهنگی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به منظور ایجاد نشاط اجتماعی از آسیب های روحی زندانیان زن پیشگری می کند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.