بابک محبوب علیلو روز شنبه در نشست ایجاد بستر مناسب برای اجرای مجازات های جایگزین حبس موضوع ماده 79 قانون مجازات اسلامی، افزود: از چهار دهه قبل جرم شناسان به این نتیجه رسیده اند که برخوردهای قهرآمیز به تنهایی جوابگو نیست و نمی تواند آسیب های اجتماعی و جرایم را کاهش دهد.
وی اظهار داشت: در کنار عدالت کیفری سزادهنده، عدالت ترمیمی هم لازم است تا با مشارکت جامعه، افرادی که بزهکار بوده و مرتکب جرم می شوند به زندگی اجتماعی باز گردند و آسیب روانی و خسارت های مادی افراد بزه دیده را جبران کند و حالت تنش بین آنها را از بین ببرد.
محبوب علیلو با تاکید بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه های استانی و تشکل های مردمی در اجرای مجازات های جایگزین حبس، ادامه داد: اگر زندانی پس از خروج از زندان برای مدتی تحت پوشش حمایت مادی و معنوی قرار بگیرد، می توان وی را از ارتکاب دوباره جرم بازداشت.
وی با بیان اینکه در برخی موارد زندانی کردن فرد متهم اجتناب ناپذیر است، گفت: نگرش به زندانی باید تغییر کند و باید توجه داشت که با دور شدن از آموزه های اسلامی گرفتار مشکلات خواهیم شد، چون فردی که زندانی می شود لزوما' جانی بالفطره نیست و پس از خروج از زندان نباید طرد شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد موسسه های خیریه استان، پوشش حمایتی و فراهم کردن زمینه اشتغال محکومین به ویژه اشتغال زنان را بعد از تحمل مجازات در اولویت کاری قرار دهند و واحدهای صنعتی و تولیدی در بکارگماری آنان همکاری کنند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هم مکلف شد در امر توانمندسازی و اشتغال محکومین، آموزش ها و وحرفه های لازم را به محکومین در حین دوره محکومیت ارائه کند.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.