فخرالسادات خامسی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تمدید تعطیلی اصنافی که تأمین نیازهای ضروری مردم را برعهده ندارند، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و اطلاعیه‌های قبلی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا تا روز پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه سال جاری تمدید شد.

عضو ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار کرد: همه سازمانها، ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز موظف هستند خدمات مربوط به ارباب رجوع را با حداقل کارکنان خود و حداکثر با یک سوم نیروی انسانی تا پایان ۲۱ فروردین ماه ارائه دهند و مدیران و رؤسای ادارات نیز وظیفه دارند تا پایان همین تاریخ، ترتیبی اتخاذ کنند تا سایر کارکنان از دورکاری یا مرخصی استحقاقی استفاده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور نیز تا تاریخ ۲۱ فروردین ماه تعطیل هستند و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که مدارس و دانشگاه‌ها با استفاده از زیرساخت‌های موجود از فضای مجازی برای آموزش از راه دور اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان کرد: بانک‌های استان نیز موظف هستند همچنان ضمن تداوم ارائه خدمات غیرحضوری، نسبت به برقراری کشیک ارائه خدمات بانکی در همه شهرستانها، متناسب با نیازهای مردم اقدام نموده و مابقی شعب ضمن بسته بودن درب‌ها و جلوگیری از مراجعه مشتریان، با حداقل کارکنان نسبت به انجام فعالیت بانکی اقدام کنند.

خامسی در رابطه با رفت و آمدهای کسانی که محل کارشان در خارج از مرکز استان یا شهرستان‌های دیگر است، تصریح کرد: این قبیل افراد می‌توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر از محل کار، واحد صنفی یا مرکز تولیدی خود ضمن رعایت قوانین و مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی تردد ضروری خود را داشته باشند.

عضو ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در رابطه با جشن‌های نیمه شعبان نیز گفت: برپایی ایستگاههای جشن، آذین بندی، چراغانی و توزیع شربت و شیرینی و هرگونه تجمع به مناسبت جشن‌های نیمه شعبان ممنوع است و انجام هرگونه چراغانی صرفاً با نظر و همکاری شهرداری‌ها صورت می‌گیرد و با توجه به بخشنامه ابلاغی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا توصیه می‌گردد هزینه‌هایی که برای دادن شربت و شیرینی به دوستداران اهل بیت و امام زمان (‌عج) در نظر گرفته شده از طریق هلال احمر برای بخش‌های حوزه‌های درمانی و بهداشتی استان اختصاص یابد.

خامسی اظهار امیدواری کرد: با همکاری و همراهی مردم و همه نهادهای مسئول بتوانیم انتقال زنجیره بیماری کرونا در استان را قطع کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.