مرتضی سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در برخورد با پدیده زمین خواری با حکم دادستان عمومی و انقلاب و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و ماموران انتظامی و پس از رسیدگی به ۶ فقره پرونده انجام شد.

وی افزود: این اراضی در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از سازما جنگل ها و مراتع کشور رفع تصرف شد.

این مسوول یادآور شد: در رابطه با تخلف اراضی و مراتع های شهرستان ۳۱ فقره پرونده در محاکم قضایی تشکیل شد که ۱۷ پرونده مربوط به تخریب و تصرف عدوانی  توسط اشخاص است.

سعیدی با بیان اینکه پیشگیری از تصرف و تخلف به اراضی ملی یکی از اقدامات اولویت دار این اداره است، تاکید کرد: به منظور حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی، با پیگیری واحد حقوقی و یگان حفاظت این اداره و مساعدت و همکاری ماموران انتظامی در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می شود.

این مسوول از کشاورزان خواست، قبل از کاشت درخت و هرگونه عملیات زراعی در اراضی آیش و مراتع برای مشاوره و اخذ مجوزهای قانونی در این زمینه به اداره منابع طبیعی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۵۰۴، آماده دریافت گزارش‌های مردمی در مورد تخریب و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و مرتعی است.

۴۸۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان ابرکوه شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی است که با توجه به شرایط اقلیمی ۲۴۳ هزار هکتار آن اراضی بیابانی و ۲۳۷ هزار هکتار نیز مرتع است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.