مرتضی سعیدی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت : برخورد با پدیده تخریب و زمین خواری با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و ماموران انتظامی این میزان اراضی در رسیدگی با هفت فقره پرونده خلع ید شده است .
وی افزود : این میزان اراضی در اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور رفع تصرف شده است.
سعیدی با بیان اینکه پیشگیری از تصرف و تخلف به اراضی ملی یکی از اقدامات اولویت دار این اداره است، افزود: در رابطه با تخلف اراضی تعداد 10 فقره پرونده در محاکم قضایی تشکیل شده که 2 پرونده آن مربوط به تخریب و خاکبرداری غیرمجاز توسط لودر و ماشین آلات راهسازی است .
این مسئول تاکید کرد: برای حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی، با پیگیری واحد حقوقی و یگان حفاظت این اداره و مساعدت و همکاری ماموران انتظامی در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی ابرکوه از کشاورزان خواست، قبل از کاشت درخت و هرگونه عملیات زراعی در اراضی آیش و مراتع برای مشاوره و اخذ مجوزهای قانونی در این زمینه به این اداره مراجعه کنند.
این مسئول تصریح کرد: سامانه تلفنی 1504، آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص تخریب و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و مرتعی است.
480 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی شهرستان ابرکوه شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی است که با توجه به شرایط اقلیمی 243 هزار هکتار آن اراضی بیابانی و 237 هزار هکتار نیز مرتع است .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.