محمدرئوف نصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی با احکام قضایی در قالب 95 فقره پرونده این مقدار زمین را از دست متصرفان خارج کرده است.
وی در خصوص پرونده های تشکیلی در بحث ورود دام به مراتع شهرستان افزود: برای ورود دام مهاجر 81 پرونده قضایی تشکیل شد و دام های مهاجر غیرمجاز توسط نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی برگشت داده شدند.
نصری با اشاره به موارد رفع موانع در این شهرستان نیز تاکید کرد: در اجرای متن قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در مجموع 13 پلاک در دیواندره انجام شد و سه پلاک آن نهایی و ابلاغ نیز صورت گرفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی دیواندره با بیان اهمیت مراتع در حفظ و نگهداری منابع طبیعی یادآور شد: کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک، تثبیت خاک، تولید گیاهان دارویی و صنعتی، تلطیف هوا و کاهش گازهای گلخانه‌ای از جمله مزایای اجرا طرح های مرتعداری است.
نصری با اشاره به سامانه تلفنی 1504 برای دریافت گزارش های مردمی اضافه کرد: مردم بویژه ساکنان روستاها هر گونه تخریب و تصرف افراد سودجو در اراضی مرتعی و جنگلی را با این سامانه به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند تا ماموران این اداره اقدامات قانونی را در این خصوص انجام دهند.
وی در خصوص راه اندازی سامانه جامع بانک اطلاعاتی گفت: سامانه بانک جامع اطلاعات GIS در حوزه منابع طبیعی توسط 2 نفر از کارشناسان این اداره (رستگار مرادی و سالار احمدی) طراحی شده و تمام فعالیت ها و استعلامات حوزه منابع طبیعی و امور اراضی ملی و مستثنیات اشخاص به صورت داده‌های رقمی در آن ثبت می شود.
نصری فرهنگ سازی و آموزش را از عوامل مهم در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: یگان
حفاظت منابع طبیعی در راستای کاهش تصرف زمین های ملی برنامه های خود را بر مبنای پیشگیری بنا نهاده است.
وی با اشاره به اینکه شناسایی مناطق حساس و اولویت بندی آنها از جمله اقدامات مهم برای حفاظت از عرصه های طبیعی است، افزود: یگان حفاظت بر این اساس اقدام به گشت زنی و مراقبت های منظم و دوره ای مناطق می کند.
رئیس منابع طبیعی دیواندره با اشاره به همکاری موثر مراجع قضایی، عوامل انتظامی و دستگاه های متولی با این اداره برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی یادآور شد: تا زمانی که مردم در قبال هر وجب از خاک عرصه های طبیعی احساس مسئولیت و به اهمیت حفظ آن پی نبرند این نهادها همچنان باید جدی پای کار باشند.
شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 90 کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج قرار دارد و دارای 286 هزار هکتار مرتع است.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.