محمد کاظمی نسب در گفت وگو با ایرنا افزود: اعضای ستاد با پیشنهاد مجموعه مدیران این واحدها با هدف حفظ سلامت ۷۰۰ کارگر شاغل و پیشگیری از ویروس کرونا و جلوگیری از انتقال بیماری به خانواده های آنها موافقت کرد.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: برای پرهیز از تجمع افراد و مقابله با کرونا با تصمیم ستاد یادشده برپایی هرگونه تجمع فرهنگی ، مذهبی ، مدنی  و مجالس ترحیم در شهرستان ممنوع است و با افراد متخلف برخورد می شود.

کاظمی نسب اظهارکرد: تمامی داروخانه های شهرستان ( به جز شبانه روزی ) موظف هستند تا ساعت ۲۴ هرشب در روزهای تعطیل و غیرتعطیل فعال باشند و طوری برنامه ریزی کنند که شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم به خصوص حضور در منزل می تواند نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از بیماری داشته باشد ، لذا انتظار داریم شهروندان در صورت نیاز برای انجام کار ضروری از منازل خارج شوند .

وی همچنین با اشاره به اینکه  چند روز گذشته برخی واحدهای صنفی و مکان های عمومی تعطیل شد ، یادآورشد : از دیروز هم  با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا با هدف صیانت از سلامت مردم ، اصناف، ‌بازاریان و کسبه ، همه صنوف به استثنای واحدهای تامین‌کننده نیازهای اصلی شهروندان تعطیل شد.

کاظمی نسب اضافه کرد: این واحدها شامل نانوایی‌ها، بنکداران ، ‌فروشگاه‌های بزرگ و عمده فروشی مواد غذایی، خواربارفروشی  به جز آجیل فروشی ، فروشندگان لوازم طبی، ‌آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی، قصابی‌ها، لبنیات و سوپرمارکت ها، مرغ و ماهی، میوه فروشی‌ها، عطاری‌ها، فروشندگان برنج و حبوبات، دفاتر تاکسی تلفنی، آپاراتی‌ها و تعمیرات ماشین است.

 تاکنون ۲ مورد مثبت از بیماری کرونا در استان یزد مربوط به  شهروندان ابرکوهی اعلام شد .

تاکنون ١٥٠ نفر در استان به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ٢٠ نفر جان خود را از دست دادند و  از ٥٠٦ نمونه گرفته شده از  بیماران مشکوک ، دیروز جواب ٦٩ مورد اعلام شد که از این تعداد آزمایش ٢٣ نفر مثبت بود، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در یزد ، ٢٨٨ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند.

ویروس کونا حدود سه ماه قبل برای نخستین بار در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و نخستین مورد آن ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم دیده  شد، تنها راه موثر آن شستن مرتب دست با اّب و صابون، پرهیز از روبوسی و خودداری از حضور در جمع  زیاد و خود مراقبتی در منزل است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.