در این بیانیه که شامگاه چهارشنبه منتشر شد، آمده است: همشهریان همانگونە کە مستحضرید بدلیل شیوع بیماری کرونا اکثر شهرهای کشور از جمله سنندج در حالت بحرانی بسر می برند، یقینا در شرایط فعلی آنچه اهمیت دارد حفظ همدلی و اتخاذ تصمیماتی است که بتواند جلوی حادتر شدن اوضاع را بگیرد.

 بدون شک آنچه که این روزها شاهد آن هستیم تنها به خطر افتادن سلامت جسمی شهروندان نیست بلکه در خطر افتادن سلامت روانی و البته حادتر شدن وضعیت معیشتی بخش زیادی از شهروندانی است که اقتصاد خانواده آنها مبتنی بر کار روزمزد است.

ضمن تقدیر از زحمت مسوولان استان تقاضامندیم در کنار اتخاذ سیاست‌هایی بهداشتی، نسبت به اتخاذ سیاست‌های اقتصادی برای کمک به اقشار کم درآمد هم اقدام کنند.

همچنین ضمن تقدیر از اعمال ممنوعیت هر گونه سفر به استان کردستان امیدواریم نهادهای ذیربط نسبت به اجرای کامل این امر مخصوصا در مبادی ورودی شهرها اقدامات لازم را انجام دهند.

 نظر به تقاضای بسیاری از شهروندان از استاندار کردستان تقاضامندیم در خصوص نحوه ادامه کار آن دست از اداراتی که در مقطع کنونی امکان تعطیلی آنها وجود دارد، بازنگری اساسی کنند.

همچنین به اطلاع شهروندان می‌رساند شورا و شهرداری سنندج از همان روزهای اول درگیر شدن شهر، ضمن اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت ضدعفونی کردن معابر و انجام سایر اقدامات بازدارنده، در کنار سایر نهادهای ذیربط از انجام هرگونه فعالیتی که سطح بهداشت عمومی را ارتقا دهد، دریغ نکردەاند.

 در همین رابطه از آنجا که بخش زیادی از همشهریان در بحران اخیر دچار ضر و زیان شدەاند در جلسه‌ای جهت جبران بخش اندکی از این ضرر و زیان و همچنین رفاه بیشتر شهروندان موارد زیر به تصویب اعضای شورا رسید. تتمام

واحدهای صنفی سطح شهر علاوە بر تخفیف سالیانه از پرداخت عوارض کسب و پیشه در اسفند، فروردین و اردیبهشت معاف هستند.

تمام واحدهای صنفی سطح شهر علاوە بر تخفیف سالیانە از پرداخت عوارض پسماند در اسفند، فروردین و اردیبهشت معاف هستند.

تمام مغازەها، دکەها، شهربازی‌ها و سایر امکانی که توسط شهرداری به اشخاص حقیقی اجاره دادە شدەاند و به دلیل شیوع بیماری تعطیل و یا به حالت نیمه تعطیل درآمدەاند بنا به تشخیص هیات مدیره سازمان اجاره دهنده، مشمول تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصد اجاره بهایی ماەهای اسفند و فروردین می‌شوند.

تمام پروانەهای ساختمانی که مدت اعتبار آنها در حال اتمام است به صورت خودکار اعتبار پروانه آنها تا پایان خرداد ۱۳۹۹ تمدید می‌شود و نیازی به مراجعه شهروندان به شهرداری جهت تمدید پروانه نیست.

به شهرداری مناطق اجازه داده می‌شود قبل از صدور پروانه و تنها بر اساس دستور نقشه اولیه و بدون نیاز به تشریفات اضافی و سختگیرانه نسبت به برآورد عوارض و اخذ آن از شهروندان اقدام کند.

شهرداری موظف است در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی نسبت به جمع آوری بساط مشاغلی که بدون مجوز در سطح معابر عمومی نسبت بە فروش مواد خوراکی اقدام کردەاند اقدام کند.

شهرداری موظف است در ایام تعطیلات نوروزی از برپایی هرگونه چادر توسط مسافران در پارک‌ها و معابر عمومی ممانعت به عمل آورد.

تا اطلاع ثانوی هر گونه زیارت قبور مخصوصا در پنجشنبه آخر سال در بهشت محمدی سنندج ممنوع است.

شهرداری موظف است جهت افزایش سطح بهداشت پرسنل و کارکنان خود مخصوصا آن دسته از نیروهایی که در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس جانفشانی می‌کنند، اقدام عاجل کند.

بە شهرداری و سازمانەهای تابعە اجازە دادە می‌شود امورات را با حضور حداقلی کارمندانی کە حضورشان در محل کار ضروری است مدیریت کند.
به دلیل خطرات ناشی از تجمع، نوروز امسال هیچ گونه برنامه و جشنی توسط شورا و شهرداری برگزار نخواهد شد.

در پایان این بیانیه آمده است، ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای شهروندان و نظر به وخامت اوضاع از یکایک آنها عاجزانه تقاضامندیم تا جایی که امکان‌پذیر است از هر گونه تجمع و تردد در سطح شهر خوداری کنند، یقین داشته باشید تمام سعی و تلاش ما بر آن است به عنوان نماینده آنها در پارلمان محلی شبانه‌روزی با حساسیت بیشتر از گذشته پیگیر امور و وظایف خود در این برهە حساس باشیم.

بدون شک با حفظ همدلی و رعایت نکات بهداشتی با هم و در کنار هم این روزهای سخت را سپری خواهیم کرد و در آن روز که یقینا به زودی خواهد آمد همە ما در دامن کوه زیبای آبیدر دوبارە جمع خواهیم شد تا رنج این روزهای دشوار را فراموش کنیم.

همچنین به نمایندگی از مردم فهیم شهر سنندج از زحمات و جانفشانی‌هایی که جامعه پزشکی و کادر درمانی از خود نشان دادەاند، قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.