محمدرضا وفایی‌نسب چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این پویش با استقبال مردم  از سوی خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد راه‌اندازی شد و از محل این کمک ها،  ۲ هزار و ۴۰۰ عدد کلاه جراحی، ۵۴۰ دست لباس یکپارچه آنتی باکتریال، هزار و ۵۰۰ عدد ماسک ان ۹۹ از محل کمک‌های مردمی خریداری و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد.

به گفته این مسوول، همچنین یک هزار و ۴۰۰ عدد گالن چهار لیتری مایع دستشویی، ۳۰۰ گالن چهار لیتری محلول ضدعفونی محیطی و ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی دست برای بیمارستان‌ها تهیه شد.

وفایی‌نسب بیان کرد: سفید کننده، شیلد محافظ صورت، ملحفه، پتوی مسافرتی و دستکش یک بار مصرف از دیگر اقلام تهیه شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۱۵۰ نفر خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌ها هم به ۲۰ نفر رسید.

ابراهیم سلمانی بعد از ظهر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تعداد مبتلایان نسبت به دیروز (سه‌شنبه) ۲۳ نفر افزایش دارد افزود: این، آمار ثبت شده تا ظهر  است.

وی از مردم خواست برای پیشگیری از شیوع کرونا در خانه بمانند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سلمانی اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های کادر درمانی و پزشکان در مبارزه با این ویروس، موثر است.

ویروس کونا حدود سه ماه قبل در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و نخستین مورد آن ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم دیده  شد، تنها راه موثر آن شستن مرتب دست با اّب و صابون، پرهیز از روبوسی و خودداری از حضور در جمع  زیاد و خود مراقبتی در منزل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.