به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام سرمست شامگاه شنبه در دیدار با ریچارد برنان رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت به جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم که این سفر موجب تبادل تجربیات جهانی و پیشگیری از ویروس کرونا شود.

وی افزود: نخستین بار در ۳۰ بهمن ماه دو مورد مبتلا به ویروس کرونا در استان قم مثبت اعلام شد و تنها دو ساعت بعد از زمانی که آزمایش‌های آنها تأیید شد، جلسه ستاد پیشگیری و ستاد مدیریت بحران استان را با حضور تمامی دستگاه‌های مربوطه تشکیل دادیم.

استاندار قم گفت: طی این مدت هر روز جلسات روزانه برگزار و حتی یک روز هم جلسات کارشناسی را تعطیل نکردیم و در جلسات نیز از نظرات کارشناسان امر استفاده و به منظور اطلاع رسانی نیز از ظرفیت رسانه‌های استان استفاده شد تا مردم خود مراقبتی را جدی بگیرند.

وی گفت: دو بیمارستان کامکار و فرقانی در ابتدای کار برای بستری شدن بیماران اختصاص داده شد و بعد از آن نیز با توجه به جهش سریع ویروس، سه بیمارستان دیگر قم را نیز به این امر اختصاص دادیم.

سرمست تأکید کرد: استان قم، به عنوان اولین استان الگوسازی در راستای مبارزه با ویروس کرونا را انجام و در بسیاری از موارد نیز طرح‌های خود را به ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ارائه کردیم.

وی گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته، انجام ضد عفونی در سطح معابر شهر بود و از تمامی امکانات دولتی و غیر دولتی و بخش خیرین سلامت برای مقابله با این ویروس استفاده شد.

استاندار قم با اشاره به دایر کردن بیمارستان سیار در استان قم، گفت: از تمامی ظرفیت‌ها و همچنین امکانات نیروهای مسلح برای مقابله با ویروس کرونا در استان قم استفاده کردیم و تمامی تشکیلات اداری، قضائی، فرهنگی و… استان را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار دادیم.

وی تأکید کرد: یک اتحاد و انسجام در استان برای مقابله با ویروس به وجود آمده است و ما ضمن غربالگری در حال اجرایی کردن طرح بسیج ملی نیز هستیم و کادر درمان استان در کنار انگیزه‌های انسانی با انگیزه‌های ایمانی در حال تلاش هستند.

سرمست با بیان اینکه این ویروس یک پدیده جهانی است و می‌طلبد که تمامی دولت‌ها در کنار هم در راستای از بین بردن آن بکوشند، گفت: تمامی کشورهای جهان باید با یک اتحاد و همبستگی در برابر ویروس بکوشند و تمامی سازمان‌های بین المللی باید پای کار آمده و از سازمان جهانی بهداشت نیز انتظار داریم علاوه بر هماهنگی میان دولت‌ها، در راستای تبادل تجربیات نیز بکوشد.

وی افزود: در شرایط کنونی، آمریکا با ادعاهایی که دارد، فشار را بر ملت ایران تحمیل کرده و انتظار است که سازمان جهانی بهداشت از اعمال نظرهای یک جانبه گرایانه دولت آمریکا دور بوده و هیچ جبهه بندی سیاسی در کارها نداشته باشد و بتواند زمینه ارسال تجهیزات از جمله ماسک و دارو را فراهم آورند.

استاندار قم تأکید کرد: سلامت مردم اولویت اصلی ماست و اگر کوچک‌ترین ملاحظه سیاسی در این خصوص داشتیم، ۴۸ ساعت قبل از انتخابات، موضوع کرونا را در استان اعلام نمی‌کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.