محمود قاسم نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به ناشناخته بودن این ویروس در جهان و درگیر شدن کشورهای مختلف با آن افزود : معضلات و مشکلاتی که برای برخورد و مقابله با کرونا ویروس امروز مواجه هستیم، عموما ناشی از ناشناخته بودن این ویروس است.

وی با اشاره به نگرانی مردم در رابطه با کرونا ویروس گفت : سرعت انتشار این ویروس وسیع است ولی تبعات آن کمتر از سایر ویروس ها چون سرماخوردگی و آنفلوآنزاست؛ اما بدلیل سرعت انتشار آن باید برای مقابله با آن توصیه های بهداشتی را با دقت عمل کرد و بدین منظور هر یک از افراد باید از خود شروع کند.

وی با تاکید بر ضروت آمادگی ها برای مقابله با کرونا ویروس تصریح کرد : ناشناخته بودن راههای درمان آن کار را برای ما دشوار کرده است اما با توجه به اینکه پایه پیشگیری این بیماری بر آگاهی و اقدام فردی متکی است باید اطلاعات و آگاهی های لازم و کافی برای تبیین راههای صحیح پیشگیری از کرونا ویروس به مردم داده شود.

وی با اشاره به مباحثی در زمینه کمبود ماسک و برخی دغدغه ها و نگرانی ها در مردم گفت : مردم باید بدانند شستن مرتب دست و صورت بلافاصله بعد از تماس با هر سطحی و رعایت بهداشت فردی،  بیش از استفاده از ماسک در  پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر است.

قاسم نژاد تصریح کرد : در سطح جهان ممکن است یک تا دو درصد افراد دچار مشکلاتی بشوند که آنها هم عموما افرادی دارای زمینه های بیماری هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در موضوع انتخابات هم گفت : انتخابات در فضایی بسیار امن و آرام در گیلان برگزار شد و تمام تلاش ها و تجارب در این زمینه به کار گرفته شد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از کانون های گردشگری شمال کشور است که با توجه به نزدیکی به تهران  هر ساله میلیون ها مسافر در تعطیلات رسمی به ویژه نوروز و تابستان به این استان سفر می کنند.  

گیلان بعد از قم دومین کانون انتشار ویروس در کشور شناخته شد. بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون ۴ مورد ابتلای به کرونا در گیلان تایید شده که دو نفر از آنها جان باخته  و دو نفر بهبود یافته اند و بیش از ۷۰ مورد مشکوک نیز آزمایش گرفته شده و نمونه برای تشخیص به تهران ارسال شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.