حسین عباسی روز پنجشبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرز بازرگان از مهمترین و استراتژیک‌ترین مبادی ورود به کشور و دروازه اروپاست و به همین علت، فعالیت مستمر و شبانه‌روزی آن خواست دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه می‌باشد.

وی اضافه کرد: بدون‌شک با انجام اقدامات بهداشتی مورد انتظار وزارت بهداشت دو کشور و سازمان بهداشت جهانی، شاهد بازگشایی تجاری بازرگان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه مشکل معیشتی مردم منطقه به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان با بازگشایی تجاری مرز بازرگان تا حدودی حل می‌شود، اضافه کرد: تسهیل تجارت همواره به عنوان یکی از رویکردهای نماینده عالی دولت در آذربایجان‌غربی دنبال شده و طی سال‌های اخیر روند صادرات از استان افزایش چشمگیر داشته است.

به گزارش ایرنا فرماندار ماکو و رییس ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در این آیین از سالن ورودی و خروجی، محوطه پایانه و فضای ضدعفونی و گندزدایی دامپزشکی در مرز بازرگان بازدید کرد.

گمرک بازرگان سوم اسفندماه جاری به علت مشاهده شدن ویروس کرونا در کشورمان از طرف دولت ترکیه بسته شد تا جایی که برای چندین روز حتی اتباع ترکیه‌ای هم برای بازگشت به کشورشان با مممنوعیت مواجه شدند؛ در نهایت با ایجاد قرنطینه در آن سوی مرز، تردد صرفا برای کامیون‌ها و اتباع ترک تسهیل و نوبت‌بندی شد.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.