حسام‌الدین یوسفی  روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران مشاور و پشتیبان پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ (کرونا) در سازمان منطقه آزاد چابهار به منظور جلوگیری از گسترش بیماری و انجام حمایت‌های درمانی و روانی در منطقه چابهار تشکیل و فعال شده است.

وی برنامه‌های عملیاتی این ستاد را اعمال سیاست‌های کاهش تردد شهری، پیشگیری از گسترش بیماری، واسط درمانی، فرهنگ‌سازی اجتماعی و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی ذکر کرد.

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در جلسات ستاد مدیریت بحران این منطقه آزاد بر اقدامات پیشگیرانه و استمرار آنها تا شکست این ویروس و عادی شدن شرایط فعلی تأکید شده است و روزانه اماکن، بازارها و خیابان ها، معابر عمومی پیکره مسکونی، روستای تیس، فضای پارک ها و سطح معابر منطقه، پمپ بنزین، بهداری و داروخانه روستای تیس به منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا توسط نیروهای زحمتکش واحد آتشنشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد چابهار ضدعفونی و گندزدایی می شود.

وی گفت: در این نشستها هفت مصوبه به تصویب این ستاد رسیده که از مهم‌ترین آن‌ها مه پاشی پیکره مسکونی، تجاری، اداری و سایر اماکن برحسب نیاز هر هشت ساعت یک‌بار به مدت سه روز، اطلاع‌رسانی به شهروندان محدوده منطقه آزاد چابهار توسط خودروهای آتش‌نشانی، حراست، مساجد و کانون فرهنگی با استفاده از بلندگوهای ثابت و سیار درخصوص خارج نشدن از منزل به‌جز در موارد ضروری و اعلام شماره تماس، مشاوره به سؤالات شهروندان محدوده منطقه آزاد در زمینه بیماری کرونا هستند.

مسوول کمیته روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: شماره تلفن ۰۵۴۳۵۳۱۲۲۴۴ ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد چابهار به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی است.

وی گفت: خط تولید ماسک با همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار و موسسه مردم‌نهاد طلوع بی‌نشان‌ها آغاز شده و تولیدات در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

یوسفی افزود: ضد عفونی و گندزدایی جایگاه های عرضه سوخت سطح شهر به منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا توسط نیروهای زحمتکش واحد آتشنشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد چابهار در حال انجام است و تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.