آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز پنجشنبه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری(  ۱۴ الی ۲۰ اسفند ) در دیدار با کارکنان اداره کل کمیته امداد استان افزود: باید با کمک به محرومان و رفع نیازهای مادی و معنوی، آنها را به نظام و انقلاب بیشتر امیدوار کرد.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های این نهاد حمایتی در خدمت به محرومان، بقای انقلاب را تضمین می‌کند و هرچه بیشتر به آنها کمک کنیم ، خداوند در مقابل جبران می‌کند.

امام جمعه یزد یادآور شد: در راه خدمت به بندگان خدا احساس خستگی نکنید و با روی گشاده و اخلاق نیکو با آنها برخورد کنید، چون کمک به نیازمندان موجب برکت عمر و زندگی و رضایت خداوند است.

 ناصری یزدی با اشاره به اهمیت ویژه‌ای که امام امت برای رسیدگی به خانواده‌های نیازمند و آبرومند داشتند، گفت: به فکر خانواده‌هایی که آبرومند هستند و زندگی آنان به علت شرایط خاص اقتصادی به‌سختی می‌گذرد، باشید و برای شناسایی آنها برنامه‌ریزی و با حفظ عزت‌نفس به آنها کمک کنید.

وی بیان کرد: رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های زیرپوشش رسالتی دینی و انقلابی است و همه باید کمیته امداد را در این کار مهم و اساسی یاری دهند که بسیار هم ضروری است.

امام جمعه یزد همچنین به تبیین اهمیت کمک‌رسانی به محرومان و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی سفارش کرد و همراهی سایر دستگاه‌ها را با این نهاد انقلابی در استان خواستار شد.

ناصری یزدی بیان کرد:  عزت مومن و سعادت‌ افراد در گرو همیاری و همکاری در عرصه‌های اجتماعی و خدمات‌رسانی به محرومان است و توفیقی است که باید همواره قدر آن را بدانیم.

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد گفت: ۲۲ هزار و ۲۷۱ خانوار با جمعیت ۴۳ هزار و ۲۷۸ نفر شامل ایتام، بی‌سرپرستان، از کارافتادگان، سالمندان و بیماران از خدمات متنوع این نهاد در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

محمد شجاعان افزود:  این نهاد بر اساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی حضرت امام (ره) و به دست ایشان با هویتی دینی و مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیرانتفاعی تأسیس شد تا پیام‌آور فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری در جامعهٔ اسلامی باشد و غیرت و کرامت انسانی را در حمایت از محرومان حفظ کند.

وی افزود: هدف از تشکیل این نهاد، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی ، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان است.

شجاعان اظهار کرد: در ۴۱ سال گذشته ۴۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌عنوان کمک بلاعوض به افراد تحت حمایت پرداخت‌  شد.

وی بیان کرد: این نهاد در  ۴۱ سال خدمت‌رسانی، ۳۵ هزار مورد خدمات عمرانی شامل ساخت مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، ساخت فضاهای جانبی، سرویس بهداشتی ، حمام، آشپزخانه و حصارکشی منازل با هزینه ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به جامعه هدف تحت حمایت و اقشار نیازمند ارائه کرده است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.